måndag, maj 15, 2006

Veckans återblick- Jag och min tutte

Denna bild ÄR verkligen Filip. Tutten och Filip är ett riktigt radarpar och har så varit sen vi kom hem från BB. Personalen där sa direkt att det bara var att ladda upp med ett tuttförråd hemma, de såg nog med sin rutin vad det var för slags bebis vi hade fått och oj, så rätt de hade!

Allra helst tuttar han förstås på mig. Jag tror nog att han skulle kunna ligga och småsurpla hela dagarna om han bara fick. Men det går ju inte och det är då tutten åker fram istället. Efter några månader som mamma inser jag att vi faktiskt ska vara glada att han tar den för vi har stött på flera bebisar som verkar ha minst lika stort sugbehov som vår lille skrutt men som inte ens tittar åt tutten. Hua.

Finns ingen tutte i närheten duger dock det mesta – fingrar (både hans egna och andras), näsor, öron, mitt hår, telefonen, fjärrkontrollen och numera även hans egna stortår. Gulligt så det förslår!