torsdag, juni 29, 2006

Imse Vimse

Idag höll jag på att spränga ljudvallen.

Mormor och morfar har varit här hela dagen och passat lillen medan jag har storstädat huset och putsat fönster. Det var när jag vände på sovrumsfönstret som den kom, dinglandes ner mitt framför näsan på mig. En skitäcklig, stor och fet spindel med sprattlande fula ben. Jag gav upp ett läte som nog hördes till andra sidan Vättern. Tyvärr hjälpte det inte för mormor och morfar hade precis gått på promenix med Filip bort till Ica, så det var bara att kavla upp ärmarna, hämta tio meter toapapper, blunda och chansa på att jag fick den. För säkerhets skull skrek jag lite till och tänkte att då kanske jag skrämmer ihjäl den. Sen slängde jag ner den i toastolen och spolade massa gånger.

Hua. Jag är glad att hjärtat klarade denna spindelchock. Såhär några timmar efter kan jag till och med nästan känna mig lite mallig som fick ut åbäket. Det där pratet om att bästa sättet att bota fobier är att möta dem öga mot öga är dock inget för mig. Jag vill inte ens bota min spindelfobi. Finns mycket mysigare saker att gosa med. Filip och Erik till exempel.

Otäckingen på bilden är dock ett gosedjur från Ikea. Heter "Kryp" och kostar 39 kronor. Jag skulle inte vilja ha den ens om de slängde den efter mig.