fredag, juni 09, 2006

Ingen rök utan eld - eller?

Såhär i efterhand är det nästan konstigt att inte brandkåren ryckte ut.

När jag tittar ut genom köksfönstret har plötsligt den soliga sommarkvällen förvandlats till en enda stor dimma. Mitt i dimman står Erik med grilltången i högsta hugg och över honom tornar en enorm rökpelare upp sig mot himlen (och även runt omkring honom i trädgården). Jag ställer genast in min kurrande mage på att det nog kan bli vegetarisk kvällsmat med endast klyftpotatis och sallad, men oj så fel jag hade. Jag är så stolt över min alldeles egna grillmästare – Erik!

Vi har precis ätit årets absolut godaste grillmat. Texmexburgarna var grymma och jag är så mätt att jag ännu inte har räknat ut hur jag ska få plats med jordgubbarna som står i köket. Men lite plats finns där nog kvar när jag tänker efter.

1 Comments:

Blogger Isabelle said...

Män och deras grillande, hihi :-) Det är lite gulligt faktiskt :)

lördag, juni 10, 2006 10:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home