torsdag, juli 13, 2006

Gullungen

Nu kan Filip verkligen titulera sig gullunge. Jag tittade in på Babyshop och shoppade där på mig vad Erik kallar en dräkt. En dräkt är för min käre man när något matchar lite väl mycket. Han kan exempelvis ta på sig en blå tenniströja för att då upptäcka att nyansen är slående lik den på jeansen. Han har då råkat skapa en dräkt och den blå tröjan byts snabbt ut mot en vit istället.

Hursomhelst – Filips nya dräkt är nog den sötaste jag sett. Bestående av body och strumpor med Gullunge-tryck, svartvitrandiga byxor med ett litet rött hjärta längst ner på ena benet och en Gullunge-pipmugg. Sött så det förslår. Mormor råkade se när jag beställde så nu har hon och morfar också pipmuggar. Två stycken, en med Sötnos och en med Älskling.

Om Filip är bortskämd? Nej, det vill jag inte kalla det. Bara så innerligt älskad.

3 Comments:

Blogger Mr Marpe said...

Kommer Filip imorgon och kommer han att ha på sig sin nya outfitt?

torsdag, juli 13, 2006 10:17:00 fm  
Blogger Anna said...

Där sa du något! Har faktiskt inte planerat så långt. Dessvärre är jag rädd att det är lite stort ännu... Men på fest, det ska han!

Vet du om du kommer än? Förstod på bymarkensidan att det var golfen som höll på att hindra, eller?

Klart du måste komma. Filip längtar ju efter att höra dig sjunga igen ;)

torsdag, juli 13, 2006 11:06:00 fm  
Blogger Mr Marpe said...

Jorå, jag kommer. Kan dock inte utlova något sångframtädande :)

torsdag, juli 13, 2006 11:17:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home