onsdag, juli 19, 2006

I dag börjar sommaren på riktigt

Nu menar jag inte att jag ska sluta amma och börja dricka öl. Ölen är Eriks och med den firade han sin efterlängtade semester i kväll. Äntligen ska vi vara hemma alla tre – i nästan fem långa veckor. Åhh, vad härligt!

Filip och jag mötte Erik i stan vid lunch. Sen åt vi kebab – min första sedan Filip föddes. Gud, vad gott det var. Folk trodde nog inte att jag hade ätit på en vecka där jag satt och slafsade i mig allt till sista smulan med sås långt ut på kinderna. Därefter blev det en snabbrunda på stan och ett antal byggvaruhus innan vi for hem.

Nu har Erik målat brädor för fjärde (och sista) kvällen i rad inför byte av vindskivor till helgen.

Om drygt en vecka åker vi till Skåne och Österlen där vi ska bo på
Apotekarns Trädgård – ett 50-tals influerat bed & breakfast i Simrishamn. Sen ska vi dra med lillskrutten till Bregottreklamens Brösarps backar, till Café Annorlunda där man får fika så mycket man vill (jag hoppar upp och ner av blotta tanken) och förhoppningsvis till någon mysig strand för ett dopp i havet. Avslutningsvis ett besök på Kiviks Musteri för att fylla bilen med så mycket äppelmust det bara går att trycka in.

Kanske, kanske, kanske blir det även ett besök i Ullared (nu studsar jag i soffan!) Erik mumlade något om det för ett tag sen och jag trodde inte mina öron. Jag har dock listat ut att han nog har en baktanke med det, nämligen det att om vi har Filip med oss så kan vi inte stanna så länge. Men det gör inget. Jag lovar att shoppa i ett rasande tempo om jag bara får komma dit.

Och sen blir det förstås en massa fix och mys här hemma. Med vår lilla stjärna – hans första sommar.

2 Comments:

Blogger Mr Marpe said...

Hoppas ni får en trevlig semester. Slå en pling om ni har vägarna förbi Göteborg.

onsdag, juli 19, 2006 10:16:00 em  
Blogger Anna said...

Det ska vi absolut göra!
Får du någon mer semester då?

torsdag, juli 20, 2006 8:45:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home