söndag, juli 23, 2006

Ny familjemedlem

Filip ska få ett syskon!

Nä, skojar bara. Inte riktigt än. Däremot har vi blivit med igelkott, eller rättare sagt kottar för det verkar vara en hel familj som har flyttat in under vår trapp. Häromkvällen när jag for omkring med gräsklipparen så fick jag syn på den lilla, lilla igelkottbebisen. Den var så otroligt söt och mindre än min sko. Detta vet jag exakt eftersom den kom fram till mig och klättrade upp på foten! Sen tittade den uppåt och sa ”piiip” – jag tror att han skrek efter mamma och det stämde ju på sätt och vis. Har hursomhelst aldrig sett en så orädd liten en förut. Nästan dummodig får man nog säga för när jag sedan drog igång gräsklipparen igen så ville den vara med. Det hela slutade med att Erik fick flytta den på en spade.

Nu har vi ställt ut ett fat med vatten till dem. Hoppas de kommer att trivas så bra hos oss att de stannar. Och att inte Filip skrämmer iväg dem med sina nya fågelpipsläten.