tisdag, juli 11, 2006

Pinigt värre

Idag åkte Filip och jag buss till mormor och morfar där vi skulle tillbringa dagen. Vi åker inte buss så ofta. Visserligen är nästan alla bussar häromkring låga så det ska vara smidigt att hoppa på med barnvagn men jag blir ändå alltid nervös för att något ska hända när jag går på eller av.

Idag upptäckte jag till min fasa att det fanns fler faror med bussåkande. I alla fall i kombination med kjol. Filip roade sig med att slänga saker ur vagnen och det var när jag reste mig för att plocka upp Froggy som jag kände att det fläktade till där bak. Den uppmärksamme vet ju att jag aldrig har kortkort på mig men det kändes oroväckande kortkort just då. Kjolen hade givetvis fastnat i sätet som fälldes upp när jag reste mig och upp var också vart kjolen for. Fy, vad pinigt. Varför ska jag alltid råka ut för sådant här?