söndag, augusti 27, 2006

En utmaning kom...

Ända från Isa i Piteå och givetvis antar jag den:

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
- Jordgubbsplockare i Gisebo
- Kassörska på Ica i Gränna
- Vårdbiträde på äldreboende i Skärstad
- Och nu, då jag inte är mammaledig – handläggare av mjölkkvoter och webbinformatör på Jordbruksverket


Fyra filmer jag kan se om och om igen:
- Love Actually (eller någon annan romantisk komedi där Hugh Grant är med. Nu finns det säkert någon som tror att det är för att jag tycker han är snygg men, nej. Där har ni fel. Han är inte ful men det jag menar är att han på något sätt ÄR en romantisk komedi hela han. Han förmedlar liksom den rätta känslan, men snygg – njaee…)
- Sagan om ringen filmerna. Perfekt blandning av saga, spänning och action. Gillar dem skarpt men måste erkänna att jag inte läst böckerna…)
- När lammen tystnar (håller med Isa – svag för rysare fast jag egentligen inte törs se dem, och så just denna för att den såg jag och Erik på vår andra träff. Perfekt film att smyga närmre och närmre intill personen bredvid i soffan!)
- Chocolat (Johnny Depp är ju en väldigt bra skådespelare... HAN är dessutom snygg)

Fyra städer jag bott i (nu har jag inte varit någon flyttfågel så det blir i stället för städer - ställen)
- I det röda trähuset på landet i Berghem tills jag var 12
- I det renoverade huset nere i samhället där mormor och morfar hade bott, tills jag flyttade hemifrån
- Sen flyttade Erik och jag till trean på Mellangatan i Jönköping där vi bodde tills…
- Huset i Habo blev vårt förra sommaren

Fyra TV-serier jag gärna ser:
- Lost
- 24
- Six feet under
- Fame Factory och Idol (jag blir ju alltid hopplöst FAST i sådana musiktävlingssåpor. Ja, förresten var ju Erik och jag i väg på en veckofinal av Fame Factory häromåret…förlåt Erik, det där fick jag nog egentligen inte avslöja men när jag ändå för det på tal så – Erik hade hållit det tokhemligt på jobbet och smet i väg lite tidigare denna dag. Precis innan vi skulle gå in så ringde de från jobbet och behövde hjälp och Erik började då prata jättefort och sa att ”Om fem minuter måste jag stänga av min mobil och sen kommer den vara avstängd hela kvällen.” ”Varför då?”, sa den nyfikna tjejen i andra änden och Erik var då tvungen att berätta var vi var. Sen kan jag lova att hela hans jobb påminde honom om detta lång tid framöver!!! Och ja, jag erkänner också att det faktiskt INTE var hans idé utan helt och hållet min!)

Fyra ställen jag vill åka till:
- Rethymnon på Kreta (underbart grekiskt)
- Thailand
- Stockholm (tänk en höstweekend där med mina båda pojkar)
- TV4:s morgonsoffa för att skrapa triss och vinna MASSOR av pengar!

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
- Aftonbladet (av gammal vana, där tittar man liksom in först)
- bymarken.com (för att läsa i gästboken och se vad Eriks alla gamla kompisar som aldrig är hemma längre, har för sig
- Familjeliv
- Och så förstås alla favvobloggar


Fyra favoriträtter:
- Paj av alla de slag – särskilt den gudomligt goda köttfärspajen vi åt på Filips dop
- Thaimat
- Grillat
- Potatisgratäng och en god köttbit som är lite röd i mitten

Fyra ställen där jag trivs:
- Hemma i huset - där är det allra bäst
- På Österlen. Stället fascinerar verkligen.
- I bilen på väg mot något spännande mål tillsammans med Erik och Filip (såvida Filip är glad, läs sover. Bilåkande är ännu inte något han uppskattar)
- IKEA! Åhh, känslan man får när man går in genom dörrarna är alltid lika härlig. Det riktigt pirrar i shoppingnerven och man vet att man åtminstone kommer ut med ett paket servetter därifrån. Och så den där lite lyxiga känslan när man går därinne och drömmer och fantiserar om det där bordet eller den där lampan…

Fyra bloggare jag vill utmana att svara på dessa frågor:
- Mr Marpe såklart!
Sen vill jag i stället UPPmana vissa personer att börja blogga där ni sitter på era rumpor på Jordbruksverket så att jag får höra lite skvaller! Och om ni inte gör det så får ni gärna anta utmaningen per mail så jag får lite roligheter att läsa där:
- Lasse
- Moni
- Maria

Fyra saker som gör mig arg på kvällen:
- När jag somnar framför TVn innan jag hinner ta ut linserna
- När jag råkar somna framför en film och det bara inte går att vakna till
- Om min godislåda i hallen är tom när sötsuget sätter in och jag måste äta russin eller blockchoklad i stället
- Om vi har beställt pizza och de har lagt på extra mycket ost i stället för extra lite som jag bad om

2 Comments:

Blogger Isabelle said...

Hihi, skrattade så jag nästan dog när jag läste om Erik och Fame Factory. Vi är också fans av alla musikprogram. Längtar till imorgon och idol-premiären :-)

Håller med om chocolat och hugh-grant filmer. Hugh fungerar som en bra-film-stämpel, tycker jag!

Ha en trevlig måndakväll!
Kram isa

måndag, augusti 28, 2006 8:37:00 em  
Blogger Anna said...

*fniss* - ja, faktum var att den händelsen nästan var bättre än själva veckofinalen :)

tisdag, augusti 29, 2006 9:50:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home