tisdag, augusti 29, 2006

IDOLpremiär

Nu är det bara några timmar tills man sitter i soffan, återigen som lindad runt fingret på TV4 – typ fram till första advent. För det är väl då någon gång som den stora idolfinalen går av stapeln? Varför blir jag alltid fast i den här typen av såpor? Om man bara ser till de första avsnitten så är det nog ärligt talat för att man med skräckblandad förtjusning sitter och ser på när en del icke sångkunniga gör bort sig…tur då att jag gärna bjuder på mina egna klantigheter ibland.

Och så kommer man som vanligt att störa sig när Kishti drar iväg den ena kommentaren töntigare än den andra på sin överdrivet breda amerikanska, eller på Clabbes lite småslajmiga åsikter om de snygga tjejerna. Likaväl som man kommer tänka att hårde Swartling nog är rätt snäll ändå när han låter krokodiltårarna rulla över någon smäktande ballad framförd av en charmig ung tjej (eller för den delen – kille), eller att Breitholtz väl inte hade behövt låta så taskig – han som ju ser så himla snäll ut.

Men jag undrar hur det ska gå när jag i år inte kan stöta och blöta avsnitten dagen efter med jobbarkompisarna? Jag tror inte att Filip kommer vara fullt så engagerad som sin mamma i detta vilket innebär att Erik nog helt enkelt också är tvungen att titta. För man måste ju ha någon att utvärdera det hela med. Och jag menar, Erik har ju faktiskt en del erfarenhet av denna typ av program :)

4 Comments:

Blogger Isabelle said...

Kikar in i idol-pausen. Jag är ju också idolberoende :) Ha en trevlig kväll! *kramar*

torsdag, augusti 31, 2006 8:45:00 em  
Blogger Anna said...

Åhh, visst har det varit en hel del riktigt piniga med än så länge...? Så man sitter framför TVn med händerna framför ansiktet och inte vet om man ska skratta åt eller tycka synd om - men kul är det, och många som är tokduktiga också!

Kram :)

fredag, september 01, 2006 8:16:00 em  
Anonymous Anonym said...

Måste bara göra ett inlägg här! Visste inte att du var så idolbiten - det är ju jag och Peter också!!! Helt fast!! Det bara måste vi följa varje gång, annars spelas det in =) Så du kan känna dig lugn - det är bara att dela alla idolgrjejer med oss om du vill! Sen blev jag ju mäkta intreserad av vad du menade med att Eric har egna erfarenheter av sådana program.....spännande! Hej hopp och kram! Sandra

onsdag, september 06, 2006 11:06:00 fm  
Blogger Anna said...

Ja, visst är det roligt? Det måste vi också avhandla nästa gång. Känns skönt att veta att det finns fler om Erik skulle tröttna :)

Erik, ja - har ni aldrig tänkt på att han ser bekant ut? Han var ju med bland de 50 sista första säsongen... Haha, nä jag skojar bara, men han har varit på en Fame Factory-final! Berättar mer när vi ses!

onsdag, september 06, 2006 7:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home