lördag, augusti 12, 2006

Säg mamma – MAM…!

Nu är det bra nära. Filip har flera gånger sagt mam mam mam när han ser mig. Tränar ihärdigt på att få honom att flika in ett a till emellan men det vill sig inte riktigt ännu. Blir dock alldeles rörd och varm i hjärtat för jag förstår ju vad han menar. Om det nu inte är så att han har kommit på ett ljud som han tycker låter kul och så har jag råkat dyka upp i samma veva varje gång. Hmm, fast det tror jag inte. Han säger ju numera papapa när han ser Erik så det skulle nästan vara lite för mycket tillfälligheter, eller?

2 Comments:

Blogger Isabelle said...

Haha, det är en intern kamp mellan mig och David om vad han ska säga först. Just nu säger vi knappt något annat, jag:mamma, han:pappa. Risken r ju Theo blir så less det ordet att han aldrig vill säga det :-)

fredag, augusti 18, 2006 3:36:00 em  
Blogger Anna said...

Hihi, jag känner igen det där precis, så du kan ju bara tänka dig Eriks reaktion den där morgonen då Filip sa papapa. Jag försökte in i det sista att få det till bababa i stället men så lät p:en plötsligt väldigt tydliga :)

Har dock läst att små barn faktiskt MENAR både mamma och pappa när de säger papapa. Kom i håg det om du råkar ut för samma sak som jag ;)

fredag, augusti 18, 2006 10:35:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home