torsdag, augusti 24, 2006

Vi är sjuka

Och så hann det inte ens gå en vecka av livet i verkligheten efter semestern förrän vi åkte på varsin förkylning, jag och Filip. Jag har snytit upp en halv toarulle annars är jag rätt pigg, men lilleman däremot är ångande varm i feber och både ögon och näsa droppar. Fastän han är så trött, så trött så kan han inte låta bli att fnissa efter varje nysning för det låter ju så roligt. Och så skvätter det också!

Tycker så synd om lille kraken som inte kan säga hur han mår. Får dock trösta oss med att detta var första rejäla förkylningen i hans liv. Måtte den bara vända snabbt - allt är ju så mycket roligare när man vet att han mår bra.

Nej, nu ska jag knapra halstabletter och mysa med Filip i soffan. Vi har ju lyxen att bli ompysslade av morfar hela dagen!

3 Comments:

Blogger Isabelle said...

Era stackare. *krya-på-er-kramar-ända-från-piteå*

torsdag, augusti 24, 2006 4:33:00 em  
Blogger Anna said...

Nämen tack - det värmde :) Är nu sådär snyggt röd och flådd under näsan som man blir när man snytit sig ett par hundra gånger...

Kramar tillbaka - men akta så jag inte smittar =)

torsdag, augusti 24, 2006 9:25:00 em  
Blogger Isabelle said...

Å vad jobbigt. Drick honunhsvatten, inte för att jag vet om det hjälper, men det gör jag också som en "lyxgrej" när jag fått flunsa. Och käkar mycket choklad och läser kassa damtidningar *fniss* KRAM!!

torsdag, augusti 24, 2006 9:35:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home