onsdag, september 06, 2006

Babycafé

I går var mammaligan med barn på det nyöppnade babycaféet och oj, vad mysigt det var. En hel drös med små sköningar mellan 0 och 12 månader så gissa om det var fart på det. I alla fall på de från Filips ålder och uppåt. Först satt alla (barnen) mest och gapade med öppen mun och stirrade med tefatsstora ögon på varandra - sen blev det dags att utforska stället, varandra och inte minst alla spännande leksaker. Och då förstås allra helst just den leksaken som någon annan precis satt och bet på. Så lite gnissel hanns också med innan det var dags för sångstunden – ett mycket uppskattat inslag där vi alla pep med så gott vi kunde.

Tror nog att de flesta först kände det lite småtokigt att i grupp guppa runt med våra små på armen och sjöng ”Ahuwahuwahuwa, nu kramar jag dig, ahuwahuwahuwa, nu kramar jag dig, ahuwahuwahuwa, nu kramar jag oss, ahuwahuwahuwa, att kramas är gott!” Men när man såg hur de små genast sken upp och började sprattla med benen insåg man ju att det var precis i deras smak. Liksom kittelsångerna, Imse Vimse Spindel och en annan trudelutt där man dansade runt med sin bebis, försökte få ögonkontakt med den och sjunga att den är det finaste i hela världen (även om ögonkontakten inte var så lätt i Filips fall eftersom han just hade fått syn på en liten tjej som fick fruktpuré. Han blev alldeles till sig och började genast mumla sitt ”gottigottigott”).


Helmysigt verkligen - och så därefter lite fika innan det var dags att gå hem igen. Bokar in tisdagseftermiddagarna för resten av hösten. Med risk för att Filip sen är en fullfjädrad cafékille.

6 Comments:

Blogger Isabelle said...

Oj vad mysigt! Jag och Theo hade gärna skumpat runt där med er!
Nu är det odil *wiiiehii*
Kram isa & theo

onsdag, september 06, 2006 8:07:00 em  
Blogger Anna said...

Ja, tänk vad kul om ni kunde varit med! Jädrans skit att det är så långt mellan Piteå och Jönköping...

Kram Anna & en drömpuss från Filip

onsdag, september 06, 2006 8:29:00 em  
Blogger Isabelle said...

odil? haha, vad är det för nått? *fniss* Idol skulle de tju vara :) Och jag instämmer, synd att detta land är så jädrarns avlångt!

Kram & gonatt!

söndag, september 10, 2006 10:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

Håller fullständigt med dig angående ahuwahuwahuwa-sången - pinsamt!...men alla barn ser ju ut att stortrivas! Min favorit är sången om trollen...buu säger mammatroll osv Den är perfekt - om man lyckas med ögonkontakten, och inte bebisen i fråga kryper i väg förstås! Mina tisdagseftermiddagar är också inbokade tom 18/11.
Jenny o Jonis

onsdag, september 13, 2006 11:20:00 em  
Anonymous Anonym said...

Vi gillar också babycafét skarpt! Vilken mysig ide! Det första jag sa till P när vi kom hem från första gången var dock att "anpassa sig efter småbarn i all ära, men man kände sig rätt larvig ibland", då tänkte jag särskilt på ahuwa-sången. Men man gör ju allt för sin lilla prins och det är ju faktiskt riktigt roligt om man inte tänker på hur gammal man själv är =)En ahuwa-kram skickar jag och Jonah till dig och Filip!

torsdag, september 14, 2006 1:39:00 em  
Blogger Anna said...

jenny o jonahosandra - *fniss*, ja lite pinigt är det faktiskt ibland men som ni säger - huvudsaken är ju liksom att de små huvudpersonerna trivs så bra!

För övrigt är min favorit också "Buuu, säger mammatroll", Filip tycker med att den är riktigt kul men tröttnar dock snabbt så när man väl är framme vid lilla Olliboll är han oftast redan lååångt borta - iväg på nya äventyr :)

Kram från en som redanlängtar tillbaka till Ullared...

tisdag, september 19, 2006 3:55:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home