fredag, september 29, 2006

En härlig dag

I går var en alldeles underbar dag! Vid sjusnåret vaknade jag abrupt av att det brakade till rakt i ansiktet på mig. När jag tittade upp möttes jag av världens sötaste lilla minirumpa i randig pyjamas och jag insåg att Filip hade blåst fanfar för mig på sitt eget vis…

Efter frukost var det dags för paketöppning. Där fanns två stycken – ett som Erik kallade ”flyktigt” och ett bestående. Det sistnämnda innehöll något jag länge gått och suktat efter nämligen ett stort hjärta i silver att bära runt halsen – så fint! (Får dock passa på att använda det när en viss lilleman sover, annars är nog kedjan snart avsliten) Det flyktiga innehöll pengar med strikta förhållningsorder – de får bara användas till saker att ha på sig, och det gäller bara MIG. Alltså inte ens en strumpa till familjens minsta medlem utan bara Anna-grejer. Huvudet började genast snurra, jag som med min lilla föräldrapenning inte shoppat mer än på sin höjd två toppar och en kjol sen Filip kom till världen hade plötsligt massa pengar att lyxshoppa för - vilken lycka!

En lugn och skön morgon följdes av färd in till stan där Erik, som dagen till ära var ledig, bjöd på födelsedagslunch på Pallas Athena där vi frossade i en underbart god grekisk buffé. Sen var stan min för en timme och jag for likt en virvelvind in i den ena affären efter den andra. Tre toppar blev det och i morgon väntar shoppingtur med mormor och då ska jag nog lyckas sätta sprätt på resten genom att köpa höstjacka, gå-med-barnvagn-vänliga skor och ett par jeans. Erik – LOVE YOU!

Efter fika på Ikea hann vi också med att spana på lite kök inför vår minirenovering innan det var dags att åka hem. Där väntade massa post med fina kort, presentkort på Ikea (yippeee!), blommor och en fint inslagen cellofanpåse från jobbet innehållande delikatesser från Olga´s Mumma. Jag blev jätteglad - innehållet kändes nästan handplockat till mig med sin hjärtformade pasta, rosmarincrostini, salviakräm, passionsfruktsås, thé, mörk choklad och gammeldags äppelkarameller – helt i min smak!

Såhär dagen efter kan jag konstatera att det faktiskt inte alls var så dumt att fylla 30 – skulle gärna göra om det rentav.

Nu hör jag ett välbekant knirrknorrknirrknorr – lilleman har vaknat och står och hoppar i sängen. Dags för fika och sen lite fix inför kvällens kalas.

2 Comments:

Blogger Isabelle said...

Nej men... du har ju fyllt trettio!!!! Äsch att jag missade det igår! Vilken kanondag det verkar ha varit. Och vilket snyggt halsband sen! Och ikea-besök och allt *dreggel dreggel*. Jättejätte-många stora långa men kalla kramar från Piteå!!

fredag, september 29, 2006 4:42:00 em  
Blogger Anna said...

Åhh, tack vad du är gullig :) Ja, det var inte alls så farligt att fylla 30 som jag trodde så där har du något att se fram emot - fast du har några år kvar, va? Tänk om de har hunnit öppna ett Ikea i Piteå tills dess ;)

Jag älskar verkligen mitt nya halsband och så även Filip! Inte helt oväntat kanske - du skulle sett blicken och hans små händer när han fick syn på det... Så det åkte av ganska snabbt igen.

Ja, jag såg att ni hade fått snö i går! Oj! Erkänner dock i smyg att jag faktiskt blir liiite avis - det är ju så mysigt med snö. Fast kanske är det lite väl tidigt.

STOR och lite varmare kram tillbaka!

fredag, september 29, 2006 10:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home