tisdag, september 19, 2006

En shoppingkick

Här är lite av det som Ullaredsresan gav. Eller gav och gav. Riktigt så billigt är det förstås inte men oj, vad billigt det ÄR - och vad KUL sen! Vi sprang som tokiga med våra vagnar och ställde oss i kassan först tio minuter efter stängning, precis som jag förutspådde.

Detta fantastiska ställe har verkligen ALLT. Min fokus denna dag låg på Filip och han fick förutom mössor, vantar och luvtröja ett par supersnygga svarta täckbyxor och massor av nya leksaker som plingar, spelar och blinkar. Populärast just nu är telefonen där luren hoppar upp och ner när den ringer. Lära-gå-vagnen har han inte riktigt förstått sig på, han vill än så länge helst sitta i den. Och så minimusikinstrumenten. Han klämde dock tungan i en av kastanjetterna innan så de åker nog undan ett tag tills han förstår att han inte ska trycka ihop dem ännu hårdare för att få ut tungan…

Bilden till höger föreställer förresten faktiskt ett par kalsonger :) Är de inte söta så säg? Det var lite svårt att tolka hur snygga Erik tyckte de var men jag hoppas att han i alla fall ser dem som ett kärleksbevis från mig!

Tack snälla och mysiga mammor för en underbart rolig dag – vi bara måste göra om det!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, fantastiskt roligt var det! Det är alltid så kul, trevligt och härligt att träffas i mamma- och lillapojkligan! Vi kommer till dig om några timmar och då tar vi med fingerfärgen så kan vi gå lös med den =) Ahuwakramar S+J

måndag, september 25, 2006 10:26:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack själv för en himla rolig shoppingdag!!! Självklart måste vi göra om en sådan höjdarresa! Ojj, vad vi skrattade och handlade! Det är sällan det är så skoj att göra slut på en massa pengar!

Jenny o Jonathan

måndag, september 25, 2006 11:02:00 em  
Blogger Anna said...

Ja, jag längtar som sagt redan till nästa gång! Tills dess kanske vi får åka och shoppa loss i hop på stan någon dag med våra små busar. Och kanske fika på barnvänliga Ikea?

tisdag, september 26, 2006 8:34:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ha Anna, de kalsongerna ja. Visst är de snygga?! Visst berättade jag för dig att Karin köpte likadana till Martin? Haha. Tack själv för en jättemysig och trevlig shoppingdag.

onsdag, oktober 04, 2006 11:39:00 fm  
Blogger Anna said...

Nä, skojar du - gjorde hon? Hihi, vilket sammanträffande i god smak, eller? ;) Erik hade faktiskt sina i dag kan jag avslöja...
Filip slet tidigare i kväll tag i vällingpaketet så innehållet la sig som ett snötäcke på golvet. Jag ropade hysteriskt Eeeerrriiik, hjälp! - och den stackarn trodde något allvarligt hade hänt och kom nedrusandes i gissa vad - jo, DE kalsongerna :) Jag fick nästan en chock mitt i vällingtumultet och Filip började storgråta åt min fnissattack. Vilket kaos!

onsdag, oktober 04, 2006 9:46:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home