torsdag, september 28, 2006

För 10 957 dagar sedan…

…föddes en liten flicka – 3 020 g tung och 48 cm lång. I dag, exakt 30 år senare (kan denna siffra verkligen stämma?), sitter jag här – åtskilliga kilo tyngre och 119 cm längre. Jag har alltså nått strecket. Fast det är väl inte 30-strecket som kallas tant, det måste ändå vara 40, eller? Nu låter jag nästan lite nojig, men nejdå - jag är kolugn. Man är inte äldre än vad man känner sig (nu börjar jag dra klyschor också…kanske är jag lite nojig ändå?).

Äsch, förutom ett grått hårstrå som jag hittade förra hösten (och snabbt färgade över efter att skyllt det på gravidhormoner), ett för tillfället ömt knä (som jag troligtvis har pajat genom att resa mig upp och ner alltför många gånger med Filip i famnen) och ett antal fina rynkor kring ögonen (som eventuellt också har med en viss lilleman och hans sömnvanor att göra, i alla fall en del av dem), så känner jag mig faktiskt ganska ung ännu. Åtminstone i sinnet. Och vad spelar väl en siffra för roll när jag lyckligare än någonsin struttar runt här hemma med mina två alldeles underbara pojkar – ingenting!

Fast visst låter det nästan yngre med 31? Och det är ju bra för då har man redan något att se fram emot inför nästa födelsedag.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! KRAM SandraPeteroJonah

torsdag, september 28, 2006 1:44:00 em  
Blogger Mr Marpe said...

Man blir tant vid 20;) Grattis på födelsedagen!

torsdag, september 28, 2006 4:35:00 em  
Blogger Anna said...

TACK så mycket =)

mr marpe - *hrmpf* ;)Men då måste det vara gubbe man blir vid 30 för det är bestämt något...? :)

fredag, september 29, 2006 10:35:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home