lördag, september 02, 2006

För törstiga små munnar...

Kommer det serveras saft till busiga små pojkar och flickor i dessa söta plastmuggar om ett år eller så. Får erkänna att jag har rätt dålig koll på när de börjar dricka ur glas, men praktiskt är det säkert att i alla fall börja med materialet plast.

Kunde inte motstå dem när jag var på Åhléns häromdagen. Bara 5 kronor styck dessutom, och eftersom jag ändå lämnade tillbaka en badrumsmatta som jag hade impulsköpt och som var på tok för liten var det inte långt ifrån att jag gjorde en vinstaffär (Visst kan man se det så? Det brukar jag göra när jag köper något på rea eller som nu då jag lämnar tillbaks en sak och det känns som att Åhléns liksom bjuder på de här glasen i stället. Erik tycker dock att jag ofta blandar ihop orden tjäna och spara när jag gör ett kap…). Jag behövde i alla fall bara betala 1 krona för dessa 10 muggar!

2 Comments:

Blogger Mr Marpe said...

"Att spara är att tjäna" Ett kinesiskt ordspråk som kan vara bra att till om Erik besserwissrar sig ;)

söndag, september 03, 2006 12:23:00 em  
Blogger Anna said...

Haha, tack ;) Gissa om det kommer användas när mammaligan drar till Ullared senare i höst!

söndag, september 03, 2006 1:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home