tisdag, september 05, 2006

Saker man kommer på när man är mammaledig

Du milde tid vad många bra (och dyra…) idéer man får när man går hemma har jag kommit på. Typiskt bara att man kommer på allt just nu när man inte får många kronor i månaden. Men drömma går ju alltid. Det här är vad Erik hittills har fått höra när han kommer hem på dagarna:

- Nytt kök – Jag vet, inte just nu men en ansiktslyftning ska det faktiskt bli nu i höst! Så himla kul – och tur, för efter lite mer än nio månader hemma står den pastellfärgade fruktbården på kaklet mig upp i halsen.
- Nya köksmöbler - Ikeas stolar GILBERT i vitt (eller skalstolar i ek) och till det det ovala vita köksbordet GRIMLE.
- Göra om lilla badrummet nere – Funkar egentligen finfint som det är med sitt neutrala gråaktiga kakel men tänk vitt matt, lite större kakel på väggarna och en brun lodrät ”bård” med avlånga, smala och breda kakelplattor över toastolen. Och så ett fyrkantigt stilrent handfat med kantig kran – mmm…
- Bygga in uterummet i huset så vi får ett jättestort vardagsrum. Gärna en kamin därute också och så stora, höga fönster mot trädgården. Detta är Eriks idé men jag åtar mig gärna att spinna vidare på den.
- Bygga ut soldäcket när uterummet försvinner, och sänka ner en pool i det.
- Ännu en Erikidé – sätta spotar i sovrumstaket.
- På tal om sovrummet så skulle det vara trevligt med en ny sängram – gärna stilrena MALM från Ikea – i ek.
- Kanske skulle man börja spåna på bröllopsplaner också? Många trodde det innan jag gick på mammaledighet och jag tänkte då att ”tja, det är faktiskt inte omöjligt. Det kan jag ju göra när bebisen sover.” Såhär nio månader senare: ”Sover, ha! Under racersovpassen får jag vara glad om jag hinner plocka ur diskmaskinen och slänga i en tvätt”. Men det kanske ändrar sig och då skulle det vara en väldigt angenäm syssla…
- En höstweekend i Stockholm med massor av god mat och shopping – hela familjen.

Jag vet att jag kan ha livlig fantasi men det är ju så kul att drömma. Och som Gunde sa: ” Ingenting är omöjligt!” Då svarar Anna: ”Nä, men det fordras pengar också - och tid.” Jaja, upp på att-göra-listan hamnar idéerna i alla fall!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Filip goding och Mamma Anna! Har nu tagit mig in på er blog och får njuta av intressant och rolig läsning! Vad kul! Min lillskrutt sover gott nu så jag får mig en stund att surfa på nätet. Vad snygg vagnen var!!! Vilket klipp! Vi ses snart! Kram Sandra och Jonah som hälsar till kompisen Filip.

onsdag, september 06, 2006 10:57:00 fm  
Blogger Anna said...

Nämen hej jonahosandra - vad kul att ni tittade in! Visst är den där lilla sovstunden värdefull när man får sitta en liten stund vid datorn? (märk väl att jag skrev "lilla" sovstunden ;))

Det var så kul att träffa er i går - längtar redan massor till nästa gång! Då måste vi planera Ullared!!!

Kram Anna och en utslagen, redan sovande Filip (waaahh, klockan är bara lite efter sju - kan nog bli en tidig morgon är jag rädd!)

onsdag, september 06, 2006 7:36:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home