torsdag, september 14, 2006

Ullared - here we come!

I morgon bär det av. Fyra galna mammor kommer vid lunchtid packa in sig i en bil och styra kosan mot Halland och ett av Sveriges bästa utflyktsmål för shoppinggalna, nämligen Gekås i Ullared. Traditionsenligt ska fika packas med, vilket sen måste klaras av innan vi är framme på parkeringen. Annars blir det så himla stressigt när man ser hur mycket folk det är. Jag känner redan nu det där förväntansfulla pirret i magen och jag kan också förnimma lyckoruset som sprider sig i kroppen när jag dundrar in med kundvagnen genom entrén och shoppingparadiset uppenbarar sig...

Synd bara att plånboken inte är lika tjock som shoppinglistan är lång. Men allt ÄR ju så billigt så man kommer komma nöjd hem ändå, det vet jag.

Och så blir det premiär att vara borta längre än fyra timmar från lilleman. Oj, vad jag kommer sakna min lilla älskling... (den stora också förstås men honom är jag ju van att vara ifrån på dagarna!) Måste smygpussa ordentligt på båda två när jag kommer hem. Sent lär det bli, de stänger klockan 20 och jag skulle inte bli förvånad om vi är bland de sista att lämna stället.