torsdag, oktober 12, 2006

Urk

Kräksjukan tog mig med storm i går kväll och i dag när illamåendet har lagt sig känner jag mig som en enda stor, överkokt spaghetti. Benen skakar och kroppen darrar när jag försöker gå och det gör ont precis överallt. Att lyfta nästan-9-kilosklumpen Filip är inte bara att tänka på. Fyanamej, vad hemsk denna åkomma är. Pratade lustigt nog om det med en annan mamma häromdagen och jag sa då att jag mycket hellre har ont i ett knä ett tag än blir magsjuk. Nu har jag ont överallt OCH är magsjuk – är det inte orättvist så säg?

När jag för tionde gången låg där över toastolen i går kväll pep jag ynkligt och sa med gråten i halsen (man tror ju man ska dö):
- Jag föder mycket hellre barn igen i stället.
- Vad sa du, sa Erik. Nu?
- Ja, det är ingenting mot det här.
Nu hördes bara ett diplomatiskt grymtande till svar. Så här i efterhand inser jag att jag nog har förträngt dygnet på förlossningen mer än vad han har gjort.

Snälla Erik är förresten hemma i dag för vård av sjuk sambo. Nu har han och Filip åkt till stan för att shoppa på sig blåbärssoppa och Coca Cola i massor – sen ska jag påbörja projekt tillfriskning. Måtte jag bara inte ha smittat dem…

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Usch,det lät inte som någon höjdare! JAg hoppas att du kryar på dig! Vinter kräken är verkligen ingen favvo, hade den för några år sen och låg däckad en vecka. Hoppas att det går bättre för dig!

torsdag, oktober 12, 2006 9:26:00 em  
Blogger Erica said...

Åh nej... krya på dig kramar i massor från oss!!!

Ska vi kanske försöka få till en promenix/fika när du mår bättre?

fredag, oktober 13, 2006 9:39:00 fm  
Blogger Anna said...

angelica - TACK så mycket! Tänk det hjälpte nog för jag mår faktiskt mycket bättre i dag :) Usch, stackare som hade din en vecka - bli alldeles matt bara jag tänker på att ha haft det en dag till...

erica - Tack, vad snälla ni är :) Tänk vad snabbt det kan vända - och tur är det! Börjar dock tro att det var matförgiftning för inte blir man pigg så snabbt av en magsjuka?

Promenix med fika låter som en jättebra idé tycker både jag och Filip! Nästa vecka är dessvärre lite tajt här - hur har ni det veckan därefter? Kram på er!

fredag, oktober 13, 2006 8:27:00 em  
Blogger Isabelle said...

fyy... magsjuka är verkligen PYTON! Hoppas du mår mycket bättre nu och att inte resten av familjen är smittad! Kram på er!

lördag, oktober 14, 2006 9:33:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home