onsdag, november 29, 2006

Dagens Filip

- Avslöjad, påkommen och tagen på bar gärning. Är det måhända en blivande skåpätare vi har i huset? Sprang nyss efter kameran för att ta en bild på Filip där han satt fint på golvet med tungan utanför munnen och koncentrerat bläddrade i sin nyaste bok. Men vad hittar jag i stället om inte detta? Och han ser faktiskt rätt skyldig ut, inte sant?

- Att digga är det hetaste just nu. Filip har sedan en tid börjat vicka hejdlöst snabbt på rumpan så fort han hör en låt. De senaste dagarna har det hela avancerat en aning. Nu diggar han lika glatt till matberedaren, tvättmaskinen och kaffebryggaren. Senast även till ljudet av Eriks morotsrivande.

- Och omtänksam är han. I morse vaknade jag av ett mjukt ”däää” och Filips ivriga försök att få in sin tutte i min mun. När jag tittade upp satt han där på knä bredvid mig och log sitt allra snedaste leende. Underbara unge. Omtänksamhet är en riktigt bra egenskap – den ska vi se till att bygga vidare på.


1 Comments:

Blogger Isabelle said...

Sötnos :) Theo har också börjat dansa, till och med dammsugarljudet framkallar rytmiska rörelse :)

torsdag, november 30, 2006 10:25:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home