söndag, november 12, 2006

Den bästa pappan

Erik heter han om ni frågar Filip. Och mig (även om min pappa Bosse förstås delar den förstaplatsen!).
Han är som Lotta på Bråkmakargatan – han kan nästan allt! Han fixar och donar här hemma. Jag vet att han sliter hårt på dagarna för att hinna det han måste på jobbet och sedan skynda hem till oss. Ofta när jag kommer från toan på kvällen har han lagt sig i min säng för att värma upp den eller för att ligga kvar och ta Filips första uppvaknande (som visserligen brukar vara ganska kort men ändå så värdefullt att ibland få tillåta sig att direkt somna ifrån). Han är alltid lika lugn, omtänksam, kärleksfull och rolig att vara med. Någon snällare finns helt enkelt inte, eller finare, eller bättre. Han är alldeles, alldeles underbar och det bästa av allt – han är vår.

Hans första Fars dag-present från oss var ett svart album med titeln ”PappaOJag”. Fyllt med bilder och små beskrivningar om och med Erik och Filip. Deras första år tillsammans.

Detta inlägg är alltså tillägnat Erik – den bästa pappan. Som vi uppskattar så och är så glada att vi delar vårt liv med.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack! Älskar er!

måndag, november 13, 2006 8:20:00 fm  
Blogger sandra said...

vilket underbart inlägg. tåren i ögat är inte långt borta... både mamma och filip verkar lyckligt lottade ;-)

måndag, november 13, 2006 5:20:00 em  
Blogger Anna said...

pappa - åhh, där kom ju premiärkommentaren - va kul!
Puss på dig!

sandra - Tack! Ja, FilipOMamma är ena riktiga lyckostar ;)

torsdag, november 16, 2006 1:49:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home