söndag, november 19, 2006

En doft av jul (och smygstart nr 2)

Vad synd att detta inte är en ”doftblogg”. Önskar annars att jag kunde vifta ut lite saffransdoft i cyberrymden. Lussebullar luktar verkligen sagolikt gott och plötsligt har en rejäl dos julstämning infunnit sig – i alla fall hos en tredjedel av hushållet (mig).

Förra året vid den här tiden hade jag redan satt i mig litervis av julmust och glögg, ett par paket pepparkakor och massvis med clementiner. Allt detta älskar jag men eftersom jag hade fått höra att just dessa fyra saker kunde ge en nyfödd liten bebis ont i magen om det blandades ut i amningen så tänkte jag att det var bäst att föräta sig på det innan. Och faktum var att jag blev ganska nöjd mot slutet innan Filip kom. Vaknade plötsligt en dag med förskräcklig halsbränna som jag först trodde hade att göra med en gigantisk mage som tryckte upp allt maginnehåll i halsen. Erik påpekade dock lite försynt att min konsumtion av just glögg, pepparkakor, julmust och lussebullar säkert kunde hjälpt halsbrännan på traven vilket jag då bara tyckte var struntprat men i dag nog är beredd att hålla med om.

Nu höll jag på att glömma avslöja vad jag mer har smygstartat med. Jo, såhär är det - man kan inte baka lussebullar utan att lyssna på julmusik så nu har vi tjuvlyssnat på några låtar… Filip fastnade stenhårt för Rudolf med röda mulen i engelsk version vilken jag egentligen tycker är riktigt uttjatad men glatt kommer lyssna på några extra gånger i år för hans skull. Själv ryser jag av O helga natt, myser till Stilla natt och får riktig julaftonskänsla av The christmas song.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Å sagolikt goda måste tilläggas att de var! Jag fick ju äran att hänga på denna förtjusande smygstart! Gottgott, för att citera en annan förtjusande krabat! Tack för idag! KRAM från oss!

måndag, november 20, 2006 9:22:00 em  
Blogger Ann said...

Hej! Hittade in hit via Sandrasvärld. Mysig blogg som jag återkommer till. Så söt son du har!

måndag, november 20, 2006 11:31:00 em  
Blogger Anna said...

jonahosandra - Tack vad du är snäll! Som alltid lika kul att ses - och du jag måste ju fråga, fick du några bra "dansbilder" på småkillarna? Gud vad söta de var :)

Hoppas nu ni får en härlig helg i Göteborg!
Kram

tasstaylor - Åh, tack och tack! Vad kul det är egentligen hur man bara plötsligt "ramlar" in i en ny blogg som man blir fast i! Jag ska genast snubbla in till dig :)

onsdag, november 22, 2006 10:58:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home