fredag, november 10, 2006

A shopping moment

Ett riktigt ”moment” blev det när vi i dag på väg ut från Ikea passerade en lastpall med en ganska oansenlig skylt hängandes ovanför. Eller inte när vi passerade den utan rättare sagt inträffade mitt ”moment” först när jag med Erik och Filip i släptåg hade backat tillbaka för att kolla vad det var folk samlades vid som flugor. Det visade sig att plexijulstjärnan som var på erbjudande i helgen hade sålt slut redan i går och att de som plåster på såren i stället sålde tokmysiga ljusdraperiet GLÄNSA för endast 9 kronor! Det är ju inte klokt vilket fynd! Ordinarie pris är 149 kronor så för en shoppingälskande äkta smålänning som jag var lyckan gjord.

Struttade sedan därifrån med ett belåtet leende på läpparna - som ägare till 2 ljusdraperier…Jajemensan, givetvis hade jag lyckats köpa ett redan för några veckor sedan men jag kunde bara inte motstå att köpa ett till. Knäppt – jag vet, men det kändes ju nästan som att tjäna 140 kronor (!) och är det nu så att det ena skulle gå sönder kvällen före julafton, ja då är det ju bara att plocka fram reserven. Hur bra som helst.

3 Comments:

Blogger Mr Marpe said...

Är det den som är på baksidan av julkatalogen? Såg inte den när jag läste första gången; fastnade på sista insidan. Den med Oxbringan:)
Har de tagit bort "julstjärnan" som jag tror också hette GLÄNSA? Såg inte den i katalogen, mer än som dekoration.

lördag, november 11, 2006 10:44:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Festligt! Jag vet ju hur gärna du velat ha ett sådant draperi =) Hoppas vi ses imorgon! KRAM

söndag, november 12, 2006 9:10:00 em  
Blogger Anna said...

mr marpe - Haha, det förvånar mig inte att du fastnade vid oxbringan - Erik pratade för ett tag sedan om när du på Lammet och Grisen för många år sedan bara åt oxfilé - stämmer det ? :)

Det var stjärnan "GLÄNSA" som det egentligen var superduperpris på men de tog visst slut på en dag så det var därför de gjorde så här!

jonahosandra - Ja, visst var det! (och till min stora lycka hittade jag dessutom kvittot på det jag först köpte för 149, så i helgen ska jag faktiskt lämna tillbaka det och shoppa annat för de pengarna i stället...smålänning ja ;) )

torsdag, november 16, 2006 1:54:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home