lördag, november 18, 2006

Skitbil...

Grrr, precis lagom till julmånaden så brakade bilen i dag ihop. Eller brakade ihop och brakade ihop. Nu överdrev jag kanske aningens. Och någon skitbil är hon inte heller för den delen, vår kära Volvo som går under namnet Opelina (syster till mazdan Opa vi hade tidigare och som i sin tur fick sitt namn efter registreringsnumret – OPA). Men finns det något tråkigare än bilutgifter? Hon har visserligen inte krånglat mycket innan men det känns som att det kommer mer och mer nu vid snart sju års ålder. Den här gången är det bromsen som har hängt sig. Alla vår lördagsplaner gick åt skogen och farfar fick rycka ut och köra hem oss. Opelina står på skroten höll jag på att säga – riktigt så illa är det inte, men vad heter det nu igen…verkstan menar jag, och hänger på låset tills de öppnar på måndag morgon.

Men nej, nu får vi släppa detta. Det är ju som det är (morr). Jag har fått beklaga mig och då känns det genast lite bättre. Mys i soffan med filmen ”Thank you for smoking” väntar. Trevlig lördagskväll!

2 Comments:

Blogger Mr Marpe said...

Tråkigt när inte bilen funkar:( Själv har jag liknande problem. Iofs inte oförutsedda. Jag har inga vinterhjul, så måste jag fixa det. Jag hör också ett mystiskt ljud i bilen; det låter som någon slags vätska rinner om kring någonstans i bilen.

söndag, november 19, 2006 11:25:00 fm  
Blogger Anna said...

Ajdu, rinnande vätska låter ju lite...dyrt rentav. Fast ibland kan man faktiskt ha tur även med bilar. Sist vår bökade (i september - skitbil som sagt) så trodde de på Nybergs att det skulle gå på 3 000. Det visade sig dock att de inte behövde byta bromsoket utan bara kunde smörja upp det - och vi fick betala 250 kronor :) Fast tretusingen lär väl komma i morgon i stället. Dubbelmorr.

söndag, november 19, 2006 9:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home