fredag, november 03, 2006

Smygstart nr 1

Vi har smygstartat, eller syndat - kalla det vad ni vill. Nu ligger i alla fall säsongens första semla som en betongklump i magen. Eller borde man kanske kalla det förra säsongens sista? Traditionsbundna semmelätare ombeds blunda för detta inlägg för jag vet flera som nästan ser det som en dödssynd att sätta tänderna i detta bakverk före fettisdagen – definitivt när det till på köpet är på fel sida året.

Hursomhelst, OJ så god den var…alldeles lagom stor, snygg att titta på (sånär som på det lite tillplattade "har legat i en påse i bilen och skumpat-utseendet"), smaskig grädde men med ett men. Alldeles för mycket mandelmassa som dessutom var väl söt och lite läskigt mosig i konsistensen. Till och med jag – som är känd som en riktig gottegris – petade undan den.

Kom förresten tidigare i dag på att detta var den första av tre smygstarter jag kommer göra den närmaste tiden. Mmm, minsann – den som läser bloggen får se (och den som känner mig kan säkert enkelt räkna ut vad…)!

3 Comments:

Blogger Mr Marpe said...

Har ni köpt riktiga Wallentins(eller hur det nu stavas. Bästa stället i stan iallafall. Nästan bara JP:s panel som har problem med dem och de verkar vara helt blåsta). Eller köpte ni på det där kaféet som ligger ungefär där Vindbron låg(det ligger på nedervåningen också och kan heta typ Wienerkonditoriet)? Eller finns det nån annan uppstickare i semleträsket?

lördag, november 04, 2006 9:09:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Åhh va smaskig den där semlan såg ut! Vill haaaa...
Trevlig blogg du har, brukar kika in och läsa här hos dig. Fråga mig inte hur jag hittade hit för det har jag ingen aning om =)
Trevlig helg.

lördag, november 04, 2006 10:53:00 fm  
Blogger Anna said...

mr marpe - Wallentins, ja - det klingar bekant. Var ligger/låg det nu igen? Denna semla var dock vare sig därifrån eller från Wienerkonditoriet utan från CK - senaste typ tre årens vinnare i JP:s katastrofala semmeltest. Jag håller med dig, de har faktiskt lite konstig smak vad gäller dessa godbitar. Kanske skulle vi ingå i testpanelen i stället ;)

Nummer 1 utan konkurrens är ju annars Gilberts på Ekhagen. Har du testat dem?

johanna - TACK, och vad kul att du hittade hit - hur du nu än gjorde det! Oftast är det ju så att man bara ramlar över en del sidor.

Trevlig helg du också!

lördag, november 04, 2006 10:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home