onsdag, november 08, 2006

Vilse i mascaradjungeln

Smink vore nog egentligen riktigt kul om det inte var för alla jobbiga val man måste göra i form av mörkt eller ljust, créme eller puder, heltäckande eller halvtäckande… Nej, helst ska allt bara finnas där i badrumsskåpet i de rätta nyanserna och konsistenserna som passar perfekt. Och så skulle gärna automatisk påfyllning finnas också så man inte helt plötsligt står där en dag med ett mascaramålat öga och upptäcker att mascaran nu faktiskt ÄR slut på riktigt (vilket snart kan bli verklighet för mig insåg jag i morse när det nästan dammade om borsten).

Till saken – jag är inte den som lägger stora pengar på smink utan håller mig till de där vanliga mittemellanmärkena. Det enda jag har ramlat dit på är en liiite dyrare foundation som jag blev pålurad när jag förra året var på en Make Up-kurs som jag fått i present.

Och så det där med mascara. Där har jag också av en slump börjat köpa en lite dyrare Diormascara som man får sådär härligt täta, fladdrande filmstjärnefransar av bara genom ett svep. Dock tyckte jag i våras när den tog slut att den var väl dyr så jag köpte en annan, minns-inte-vad-den-heter, som man endast fick glesa spindelben av hur mycket man än drog med borsten. Jag kämpade ändå på tappert tills den tog slut och kom för ett tag sedan hem med en ny som jag ivrigt provade. Den visade sig i stället göra ögonfransarna korta och klumpiga och efter två drag såg det ut som att man endast hade typ fyra strån på varje öga. Inte kul alls och vid det laget insåg jag att jag minsann lika gärna kunde köpt den vanliga i alla fall och blivit nöjd.

Men jag är envis och ska baske mig ge det en tredje chans. Skulle dock tacksamt ta emot tips, så är det någon som läser detta och vill dela med sig av bästa mascaran så får ni gärna göra det!

3 Comments:

Blogger sandra said...

Jag tipsar om L'oreals Double Extension. Jag tycker den är riktigt, riktigt bra. Sen är jag själv nyfiken på Max Factors Masterpiece. Ska tydligen vara en höjdare. Men egentligen tycker jag nog att man ska unna sig själv den bästa, om man hittat nån ;-) Go Diorshow!

torsdag, november 09, 2006 5:17:00 em  
Blogger Isabelle said...

Maybellines rosa med gröna locket tycker jag funkar bra. Har en tunn fin borste och är en budgetmascara. Sen har jag ju prövat den här varianten där man kör en vit gegga först, tror det är l'oreals, och då fick man verkligen marilyn-looken. Så den kan vara ett tips till festligare kvällar (som vi småbarnsmammor har så gott om) Kram isa

torsdag, november 09, 2006 10:25:00 em  
Blogger Anna said...

Tack för tipsen! Nu MÅSTE jag verkligen köpa en så vi får se vilket av förslagen det blir!

Sandra - måste bara utfärda en liten varning för "Masterpiece" - jag kom på när jag såg namnet att det ju var den som var spindelbensmascaran men det är säkert bara jag som har konstiga ögonfransar :)

torsdag, november 16, 2006 1:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home