fredag, december 01, 2006

1 december = Adventskalenderdags

Äntligen är det december! Bläddrade med ivriga fingrar fram decemberbladet i almanackan i morse för att strax därefter upptäcka att jag glömt den kvar i Filiphöjd och att den plötsligt visade mars…

Har märkt att en stor bloggtrend just nu verkar vara att ha en adventskalender med en ny lucka att öppna varje dag. Har stött på flera där man till och med kan vinna saker – urkul! Kommer ivrigt hänga på dessa och tävla så ofta jag kan.

Hos mig väckte adventskalenderidén tanken att det vore ett bra sätt att disciplinera sig till att blogga varje dag fram till jul (hur jag nu kan tro att jag kommer hinna det – flämt). Hursom, FilipOMamma gör ett försök (dock utan tävlingar!) Nej, här kommer ni istället att hitta recept med julanknytning, julklappstips eller kanske bara helt enkelt en bild eller inlägg som bjuder på en smula julstämning.


Och vips så var bloggtemat för hela december månad fixat! (Vi får dock se om det håller, annars får det bli ett ”straffinlägg” för varje missad dag!)