söndag, december 10, 2006

Lucka 10 – 5-årskalas med Fem myror

I dag har vi varit på Filips kusin Saras 5-årskalas. Jättemysigt med smaskigt fika och godistårta. Lilltjejen hade till min stora glädje önskat sig spel med Fem myror är fler än fyra elefanter. Och det blev faktiskt två paket – ett med bokstavsspelet och ett med sifferspelet. En riktig nostalgikick får man när man ser de glada elefanterna på omslagen och med ens minns sången ”Elefanten 1-20”. Denna skojiga sång har vi för övrigt sjungit för Filip på skötbordet ända sedan han var jätteliten, samtidigt som vi räknat hans fingrar och tår. Roligast tycker han är 9 och 10 som man sjunger konstigt (eller extra konstigt kanske jag ska säga - jag är rädd att det mesta låter konstigt när i alla fall jag sjunger…), 14 som man ju sjunger om massa gånger och 20 då man till sist kraschlandar med munnen på magen och avslutar med ett pruttljud.

Ser verkligen fram emot att lära Filip bokstäver och siffror med hjälp av Magnus, Brasse och Eva. Tänk att få sitta framför teven med sitt lilla barn och titta på samma sak som man själv gjorde tillsammans med sina egna föräldrar i början av 80-talet. Mysigt ska det bli och glad är jag för att de ”håller” så bra än i dag. Fem myror menade jag nu. Men självklart är jag också jätteglad för att mina älskade föräldrar håller så bra de med :)


Den här luckan blev inte särskilt julig men - dessa spel är faktiskt utmärkta julklappstips till barn från 4 år och uppåt!

1 Comments:

Blogger Erica said...

Jag håller med, älskade också Fem myror! Har sett att det finns att köpa på DVD nu, definitivt något som kommer införskaffas till Isabelle!

måndag, december 11, 2006 8:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home