onsdag, december 13, 2006

Lucka 13 – Då i vårt mörka hus…

…stiger med tända ljus. Saaanktaa Luucia, Sanktaaa Luciiia. Vi gjorde ett försök med mysmorgon framför Lucia på teve i morse och till en början var Filip väldigt fascinerad. Han stod som limmad vid mitt ben och titta med uppspärrade ögon, än på Lucian, än på mig samtidigt som han vickade lite på rumpan till musiken. ”Ä däää?” sa han och pekade på Lucian och sen på ljusen på bordet – kanske såg han ett samband?!

Sen fick Luciamorgon plötsligt hård konkurrens av nyheterna när Filip fick tag i dosan. Undrar förresten om det är därifrån han har snappat sitt senaste ord för det är då inget vi går runt och säger på dagarna. Han sa det för första gången i går morse och Erik och jag tittade förvånat på varandra samtidigt som vi upprepade vad han sagt – Connecticut! En engångsföreteelse tänkte vi och skrattade men efter det har han sagt det flera gånger till. Undrar vad han egentligen menar? Vi har inte lyckats räkna ut det än men gulligt låter det.

2 Comments:

Blogger sandra said...

Ha ha ha, Conneticut! Helt obetalbart... Det låter så himla sött när du beskriver Filips rumpvickande att jag nästan smäller av ;-) Vilken gullunge!

lördag, december 16, 2006 2:42:00 em  
Blogger Anna said...

:) Det är gulligt också kan jag lova! Får kanske ta och försöka filma nån gång och lägga ut en filmsnutt på det;)

måndag, december 18, 2006 10:52:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home