tisdag, januari 23, 2007

Vårvibbar

Men hur i hela friden kan jag få det? Utanför faller snön ymnigt och ökar raskt på tjockleken på det redan rejäla snötäcket. Det är ordentligt kallt i dag. I alla fall för oss som knappt haft en minusgrad på hela vintern, men här inne brinner massor av ljus och det är varmt och mysigt. Filip har precis somnat och för en gångs skull väntar inget fix på mig. Annars är ju detta den självklara stunden för att plocka och diska och tvätta och dona men just för tillfället är huset välstädat, tvätten tvättad och till och med struken (!), disken undanplockad och jag passar på att med en kaffekopp och (harkel) en liten chokladbit framför mig lyxsurfa planlöst i väntan på att lillskrutt ska vakna.

Det är rentav så pass varmt och mysigt här inne att jag trots att de tjocka vinterkläderna precis är framplockade, plötsligt började längta efter vårplaggen. I alla fall att smygkika lite grann på dem, och av en slump ramlade jag in på Ellos och blev nyfiken. Har inte kikat i en sådan katalog på massor av år och tog för givet att utbudet var lika trist som jag mindes det – men! Fick faktiskt ett starkt ha-begär på både jackan och klänningen och måste genast surfa vidare i jakt på mer…