måndag, februari 19, 2007

Lagerfynd

I helgen var vi på Lager 157 och aldrig har vi shoppat där som då! Vi brukar jämt åka därifrån lite snopna med på sin höjd ett par Erik t-shirtar och en trave kalsonger till densamme i släptåg. Men den här gången, oj oj oj…

Jag är den som aldrig hittar något men till och med jag fyndade en snygg topp och ett par skor. Eriks kalsonger syntes den här gången knappt i högen av alla tröjor han plockade på sig. Och på Filips avdelning blev jag nästan stressad av alla gulliga kläder som bara skrek ”Ta hem mig!”, ”Och miiig!”, ”Jag vill också följa med!”, ”Hallå, jag kommer sitta perfekt på den där lilla killen!”.

Så med hem i påsen fanns små enfärgade linnen till sommaren, två Bondelidtröjor i miniatyr, bruna byxor som var alldeles för långa och alldeles för fina för att motstå, och ett par ursöta, tuffa t-shirtar. En av dessa var dock inte riktigt i miniatyrmodell, snarare skulle den nog passa en 3-åring. En Small Paul t-shirt i brunt med det klassiska apansiktet på framsidan, tänkt att hänga till sig i garderoben ett bra tag. Men nyfikenheten tog överhand och Filip har nu en ny hemmamys-favvo-kreation. Det är alltså ingen ankellång klänning ni ser på den gryniga bilden till höger utan en helt vanlig t-shirt (på Filip i farten). Bara ett antal nummer för stor. Brukar vanligtvis inte klä honom i för stora kläder men den här var ju bara för mysig. Och ägaren själv är både imponerad och intresserad av apan på bröstet. För visst kan ni väl urskilja två ansikten i den ännu oskarpare bilden, kallad "virrvarr", längst upp :)


Och så alla dessa kläder till priser i H&M-stil. Behöver jag säga att jag svävar på moln och redan längtar till nästa resa?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ojoj vilka fynd. Undra om det lönar sig att åka dit när man bor i Sthlm?! Kan bli en trevlig resa kanske....

tisdag, februari 20, 2007 9:07:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Å, vad rooooooligt att få fynda så! Blir det ullared ändå i veckan? =) Vore skoj att ses där på torsdag! Jag laddar för fullt! Har också skickat en beställning på den bruna velourdressen, morfar har lagt ett litet bidrag =)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=) Peter berättade att till Jonahs lycka fanns två av bästisarna på BVC idag när väntan blev extra lång och sovpasset bara fick vänta och vänta. Kul! KRAM till ER!

tisdag, februari 20, 2007 2:18:00 em  
Blogger Anna said...

annelie - Ja, alltså det är ju alltid minst halva ordinarie butikspris så tänker ni handla mycket så... Nu får jag kanske skämmas över mina geografikunskaper men det finns ett nyöppnat Lager i Sågmyra i Dalarna också. Undrar just hur långt ni har dit...?

jonahosandra - Åhh, hjälp vad avis Filip (och hans mamma) kommer vara på Jonah i fina velourdressen...! Vilken SNÄLL morfar :) Blev det mössbeställning också?

Ja, vilken lycka att träffa bästisarna i bvc´s lekparadis till väntrum! Gick det bra förresten?
Kram på er med!

torsdag, februari 22, 2007 5:07:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home