onsdag, februari 07, 2007

Love is in the air...

Den 14 februari närmar sig med stormsteg vilket nog inte har undgått någon som satt sin fot i en affär de senaste dagarna. Överallt skyltas med hjärtan i det ena fiffigare utförandet än det andra. På min runda i går skymtade jag allt från hjärtbäddset till hjärtformade skålar, till gosedjur med kärleksbudskap, till underkläder prydda med hjärtan, till smycken, till godis, till kort, till dörrmattor…

Jag nöjer mig så länge med att skriva om den. Kärleken. Och med bilder visa hur hjärtat visar sig här hemma. För vad kan väl passa bättre kommande dagar, fram till Alla Hjärtans Dag, än att hylla kärleken med Temavecka - Kärleken? I olika former och till olika objekt! Jag kan redan nu avslöja att först ut i morgon blir faktiskt kärleken till… nej, jag håller på det!


Har förresten en Yalla Kärlek stående i kylen. Med den sagolika smaken av jordgubb, choklad och chili kommer man nog i rätt romantisk stämning inför veckans uppdrag. Kanske ska jag dricka en slurk till frukost i morgon.