söndag, februari 04, 2007

Melodifestivalen – del 1

Äsch. Det blir aldrig som man tänkt sig. Dock brukar det inte vara så svårt att räkna ut vilka som går till final och vilka som får en andra chans... När klockan slog åtta i går kväll satt vi i alla fall uppradade framför teven - Erik, jag och en skål Polly. Jag som alltid varit så säker på att jag älskar Melodifestivalen börjar dock tvivla aningens för en och en halv timma senare, efter en deltävling med rätt låg kvalitet, kände vi att vi egentligen lika gärna kunde sett en film. Men hur skulle det se ut? Då skulle man ju inte alls hänga med i snacket och i tidningsrubrikerna och innerst inne är man ju dessutom för nyfiken för att missa dessa veckors spektakel. I alla fall är jag det. Och kanske faktiskt att Erik har blivit smittad på riktigt av mig under våra år för även om han inte direkt sitter och biter på naglarna av spänning så tycker han i alla fall att det är lite småkul.

Hejade gjorde vi hursomhelst på de två duettparen Andersson & Gibson och Uno & Irma som båda hade riktigt bra låtar.

Lite snopet var att Anna Books bidrag, vars titel ju skvallrade om lite latinorytmer, mest visade sig vara en dansbandssliskig schlager.

Vad beträffar Addis Black Widow är ord överflödiga för att då inte ens nämna Christer Björkman som stod där bakom scen och lekte skjutjärnsreporter med sina knasiga frågor till artisterna efter framträdandet. Huanamej, så pinsamt.

Nej till skillnad mot vad många andra tycker, efter att ha läst kvällstidningarnas rubriker, är den som får bäst betyg av alla i första deltävlingen utan tvekan programledaren Kristian Luuk med sin härliga humor.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kunde inte sagt det bättre själv... Var dessutom på plats under genrepet och såg allt live... Luuk var bäst, tätt följd av Stefan Anderssons låt. Det verkar vara så att man inte längre kan stå för det svenskarna tycker...

Såg ett av dina tidigare inlägg om Me and I, om du håller ett party kommer jag gärna...

För övrigt har jag precis klarat av mina första nätter utan vår skrutt, en jobbresa var anledningen, och det gick superbra.

Fortsätt må gott...
Kram Viktoria (& Simon)

måndag, februari 05, 2007 11:30:00 fm  
Blogger sandra said...

Vi diggade också både Luuk och Stefan Andersson. Luuks intro med sång och dans var bäst på hela kvällen tyckte vi :-)

Kram

måndag, februari 05, 2007 5:01:00 em  
Blogger Anna said...

viktoria - trodde väl att vi skulle ha samma smak ;) Och du var alltså DÄR!!! Lyllos dig...

Hmm, nu blir jag ju ännu mer sugen på party - då blir vi i alla fall två :) Nej, men skämt åsido så kanske man skulle kolla upp bekantskapskretsen! Visst är kläderna urfina?

Men hördu vad skönt att det gick bra sova utan Simon. Hur gick det för dig då - kunde du inte sova för att han inte var där eller sov du så djupt som bara en mamma som inte sovit ordentligt på dryga året kan göra ;)?

Nu börjar detta likna en uppsats - jag tar och piper i väg ett mail till dig i stället!

KRAM Anna

sandra - Ja, men visst var han för rolig! Hoppas han håller samma kvalitet kommande lördagar också.

KRAM och hoppas du har haft en härlig födelsedag :)

måndag, februari 05, 2007 10:03:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home