söndag, februari 11, 2007

Melodifestivalen – del 2

Vilken askungesaga! Den här gången klagar jag inte alls över resultatet. Jag säger bara Marie Lindberg - vilken tjej! Ruskigt bra låt och även jättefin röst. Kanske att den, helt förståeligt, var lite darrig på sina ställen i går. Men i dag har vi *harkel* tjuvlyssnat på låtarna på datorn och där svajas det inte ens en gnutta. Det låter klockrent och för mig får hon (utan att ha hört de två sista delarna) gärna vinna hela balunsen. Fast det gör kanske ändå The Ark som nog charmade de flesta åldrar med sin för mig oväntade låt som först lät oroväckande mycket som The Boppers, för att sen gå åt Status Quo-hållet. Hjälp, tänkte jag men precis när jag skulle till att dissa låten så lät det precis sådär härligt ”The Ark-igt” som de brukar låta och då blev det bra. Men inte så bra som Marie var med sin lite sköra stämma och lugna vackra låt som gick rakt in i hjärtat. Det blev nästan så att dessa två bidrag överskuggade allt annat i går. Till och med Luuk som annars var kul som vanligt.

Annars tyckte jag nog att Regina Lund förtjänade ett lite bättre öde än att hamna sist. Även hon lät mycket bättre så här dagen efter. Och jag tyckte faktiskt inte att Svante Theuresson och Anne-Lie Rydé var så pjåkiga heller. Kanske ingen låt för Melodifestivalen men helt klart värd att lyssna på.

Men Christer Björkman… Näää. Igen.