söndag, februari 18, 2007

Melodifestivalen – del 3

Hmm, visst var det en konstig omgång i går? Nästan alla låtar var lite okej sådär men ingen riktigt bra. Listade ut vilka fem som skulle gå vidare men sen var det stört omöjligt tyckte jag. Ville och hoppades dock att Sebastian som hade kvällens bästa låt skulle gå direkt till final. Sen spelade det egentligen ingen roll hur resten blev, men nog blev man paff när gamla schlagerräven Magnus Carlsson åkte ut.

Vad beträffar Måns så kändes det nästan som att det mer var docksöta Måns som person som gick till final än låten… Sen tyckte jag att de som sjöng på tre olika språk, vad de nu hette, var lite gulliga. Kanske inte de, men låten. Detta var dock i går kväll – efter att ha vaknat med den på huvudet och haft den hängandes där hela dagen har jag hunnit ändra mig i detta nu.

Kvällens ballad med Sonja var inte alls så pjåkig. Inte heller Nanne som ju är medryckande där hon virvlar fram över scenen. Fast jag tycker nog att låten var i enformigaste och stötigaste laget. Inte stötande men stötig.

Han där bakom scenen ska jag inte ens kommentera den här gången!

Nästa vecka är favoriten Andreas Johnson med. Hoppas att det är han som sitter och håller på vinnarlåten det här året. Gör han inte det så tror jag faktiskt på förra veckans prinsessa Marie. Stenhårt.

3 Comments:

Blogger sandra said...

härlig analys! håller med om sebastian och hejar stenhårt på marie i globen.

jag tycker att luuk är en stor del av behållningen i år, otroligt kul med hans finlandskryssning!

ha en mysig söndagskväll!

kram

söndag, februari 18, 2007 6:37:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller också med dig Anna. Sebastian var bäst och hon Shirley-liknande tjejen var bra hon med. Resten var sådär, tycker jag. Men Luuk är kanonbra!

Idag ska jag snörvla vidare i sängen (feber och hosta). ha en skön dag!

Kram!

måndag, februari 19, 2007 9:13:00 fm  
Blogger Anna said...

sandra - samma smak också alltså :) Ja, visst var Finlandskryssningen bättre än alla bidrag?

Kramar!

linda - Är du sjuk din stackare? Tänk om vi bodde närmare varann så jag kunde komma förbi med en påse v.i.p.godis ;)
Vila nu och ta hand om er båda!

Stor kram!

måndag, februari 19, 2007 11:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home