onsdag, februari 14, 2007

Tema Kärleken – Till Filip

Sist – och minst. I storlek men verkligen inte i betydelse, nej tvärtom.

♥ Han är det största och bästa i vårt liv.
♥ Han har stooora fina blåa ögon.
♥ Han är tillsammans med en av bästa kompisarna, Jonah, mästare på krokodiltårar. Så fort något går dem lite för mycket emot så trillar de största av tårar nerför kinderna i en strid ström. Hade de varit tjejer hade vi bestämt kallat dem för Drama Queens. Pojkar vet jag inte vad man kallar?
♥ Han hade tydligen ovanligt stora fötter när han föddes för det första jag minns att barnmorskan utbrast när han kom ut var ”Oj, vilka stora fötter!”. Nu tror jag han har växt i kapp dem för de ser rätt proportionerliga ut till resten av Filip vad jag kan se.
♥ Han hade även stora mjuka kinder till sin i övrigt lilla kropp när han föddes. Kinderna består och tittar man på Mamma Äppelkind kan de nog så göra även om 30 år…
Stort tålamod hoppas jag han får. Gärna större än sin mammas. Än så länge är det svårt att säga vartåt det lutar. Han kan visa rätt kort stubin ibland men när han sitter och pillar med saker tycker jag till min glädje kunna se ett riktigt bra tålamod innan han ger upp. Håller tummarna för fortsättning i samma riktning.
♥ Och så det bästa av allt – ett stort hjärta i den lilla kroppen. Så tillgiven och pussig och mysig är han att man nästan smäller av.

Älskade lille skrutt vad vi är glada för att du finns här hos oss!
Tänk att vara så liten men ändå så stor.

♥ Dagens hjärtan är bruna till färgen och finns på den tröja som Filip dagen till ära har struttat runt i idag ♥

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

An Na, jag är så glad för din och Eriks skull! Tänk vad underbart med en liten son som Filip! Och snart får jag också uppleva vad du gör... i juli kommer vår bebis! Jag längtar så...
Din vän Lin Da

torsdag, februari 15, 2007 6:07:00 em  
Blogger Isabelle said...

Sötnos :-)

fredag, februari 16, 2007 7:48:00 em  
Blogger Anna said...

Nejmen kära Lin Da!!!
Vad KUL att du är här, och vad roligt att jag gjorde dig glad :) Men du gjorde nog mig ÄNNU gladare med din fantastiska nyhet! Åhh, vilken underbart härlig tid ni har framför er...

Tack för alla fina bilder du skickade - ska knåpa ihop något härifrån och svara på ditt mail. Snart - inte om ett år!
Kraaam!

isa - Filip tackar och bockar och säger detsamma! Såg en liten glimt av dig/er på Family Livings hemsida - en jättefin bild! Vi var nyfikna i en strut på att se mer kan jag lova men när vi var på Ica innan så hade nya numret inte kommit...*morr*.

Hoppas ni får en skön helg!
Kram :)

fredag, februari 16, 2007 11:12:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home