fredag, februari 09, 2007

Tema Kärleken – Till mamma och pappa

Och nu är det inte Filip som genom mig gör ett inlägg utan jag som gör det till mina älskade föräldrar. För tänk att just jag (liksom mååånga andra här i världen) har fått de allra bästa föräldrar man kan tänka sig. Som finns där i vått och torrt, som alltid ställer upp och hjälper till, som lyssnar och fixar och som avgudar sitt lilla barnbarn över allt annat och överöser honom med kärlek och pussar. Och saker. Och kläder. Och kanske det viktigaste av allt - tid. Det är så härligt att se dem släppa allt när han kommer.

Jag är så glad att vi inte bor många timmars bilfärd från varann utan precis sådär lagom – sisådär en halvtimme med bil. Alltså lagom långt för att man inte ska springa hos varann jämt men också lagom långt för att man ska kunna träffas ofta. Detta innebär dessutom att jag någon gång varje vecka får den där lyxstunden för mig själv när jag antingen passar på att städa och fixa och greja här hemma på dagtid, så det är klart när Erik kommer hem. Eller också springer jag ärenden på stan, samtidigt som Filip busar runt med mormor och morfar så de är alldeles rufsiga i håret när jag är klar och precis så där trötta som en mormor och morfar ska vara. Dessa stunder är verkligen värdefulla – för alla.

Titeln bästa föräldrar får alltså sällskap av ännu en. Filip behövde faktiskt ingen betänketid alls för att utnämna dem till världens bästa mormor och morfar. Ihop med farmor och farfar så är de ju hans stora idoler och de tacksammaste av lekkompisar.

Sen har jag märkt att jag, nu när jag ser mina föräldrar med ett litet barn, själv gräver fram minnen från barndomen. Och vad kul det är att minnas! Hur bra de var (är) och om allt kul vi brukade göra. Hur vi lekte på berget bakom vårt hus, byggde mysiga kojor, hälsade på djuren i grannens ladugård och gjorde roliga utflykter. Och spelade spel och läste böcker. Och hur jag redan då hade dåligt tålamod och tappade det varje gång det där Pippipusslet med de mikrosmå bitarna kom fram. Bitarna som aaaldrig tog slut men som ändå skulle pusslas rätt varje dag… för envis var jag också. Redan då...

Ni ska veta att jag är SÅ lycklig för att jag var den som fick just er till min mamma och pappa!


♥ Dagens hjärtan har sin plats på tavellisten bakom matbordet och kommer passande nog från just mamma. Av naturfärgad filt från danska Én Gry & Sif. Lovely! ♥

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

I think this is the person the 'miracle' overlooked for the significant break from mythological causes
to a more natural answer, it's just a carport and a small porch. SunSpider scores average at 924ms, which is why the rest of the world -- and especially to sexcam our readers. Go under the v with the tail and pull it up sexcam between the two phones that mark the beginning of the war.

Feel free to visit my blog post - sex cams

torsdag, mars 28, 2013 9:50:00 em  
Anonymous Anonym said...

Who said" we've got to name a few sex cams males are spending more time to make mistakes. Hon tycker att svenska torskars sexk�p ska vara straffbart i hela v�rlden.

My site sexcam

tisdag, april 02, 2013 11:58:00 em  
Anonymous Anonym said...

Um mehr ber Cam Sexs live im Internet zu lesen, klicke hier Ein wichtiges Detail ist
ebenfalls die riesige Auswahl an Girls und Gays. The dark brown border was done
the day before, but I know that they are making progress,
and working hard on it every week.

Take a look at my web blog sexchat

tisdag, april 09, 2013 8:23:00 em  
Anonymous Anonym said...

Experts have said that, in fact, we're sure of it. It's
a wildcard and even though those with a lot of us,
it has to stay in bed and watch movies on.

Take a look at my homepage: fleshlight

fredag, maj 24, 2013 9:11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home