lördag, februari 17, 2007

…tre röda rosor – OCH två röda hjärtan!

Egentligen är ju snutti-plutti-gulli-duttandet slut för den här gången. Åtminstone här på bloggen. Man får tycka vad man vill om det kommersiella ståhejet kring Alla Hjärtans-firandet, det gör man som man vill med. Men själva syftet med dagen tycker jag verkligen är fint. Att tänka lite extra på de och det som betyder mest i ens värld och visa det på något sätt. Egentligen borde Alla Hjärtans Dag vara lite oftare – klyschigt men sant. Man får helt enkelt föra in sina egna Hjärtansdagar i almanackan!

Som sagt, jag skulle ju inte skriva mer om det här men jag måste ju bara få berätta…om vilken snäll och omtänksam sambo jag har. Jag brukar vara ganska duktig på att lista ut presenter men i år fick jag tji. När Filip och jag kom ner i köket i onsdags morse så låg en välbekant papprulle på bordet. Med en ännu mer välbekant klisterlapp på som besannade och avslöjande varifrån den kom. Sällan har jag blivit så överraskad och himlastormande glad över något jag fått - i rullen låg nämligen det underbart fina motivet ”Till dig” från
Isa Form!

Jag brukar alltid få fina blommor denna dag men vad jag har gjort för att förtjäna denna present, det vet jag inte… Jätteglad är jag dock och på måndag blir det besök på Ikea där en snygg ram ska inhandlas. Sen ska den få den bästa av platser på en av väggarna i vardagsrummet. Vilken lycka!