söndag, mars 18, 2007

En film att bli kär i

Måste mitt i all mat flika in att vi nu äntligen har sett The Holiday. Filmen alla pratat om. Har hört så mycket bra om den och fått så höga förväntningar att vi var beredda på att bli en gnutta besvikna, men nej då! Den var så himla bra att jag lätt skulle kunna se om den direkt.

Jude Law är ju dessutom så snygg att man nästan smäller av. Och Kate Winslet är ju så charmig att man nästan smäller av. Och Jack Black är ju så rolig att man nästan smäller av. Och så Cameron Diaz – hon är ju så söt att man nästan smäller av. Och den gamla Hollywood-farbrorn är så mysig att man bara vill krama honom. Bra skådisar tillsammans med vackra, romantiska miljöer, lite tårar, mycket skratt och en inte helt typisk romantisk komedi-stil ger höga betyg – av mig. Den verkar dock inte ha fått så bra betyg av proffsrecensenter men det har hänt förr att vi har tyckt olika :) De verkar tycka att den är för sockersöt men det trodde jag var lite av vitsen med en romantisk komedi?

Jag blir i alla fall glad bara jag tänker på den såhär efteråt. En riktigt mysig feel good-film som nog rentav tar förstaplaceringen i sin genre om jag får bestämma.

1 Comments:

Blogger Malena said...

Visst är den toppenbra!

söndag, mars 18, 2007 6:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home