tisdag, mars 06, 2007

Himmelskt gottgott...

Jag skulle ljuga om jag sa att dagens kvällsmat var sund och hälsosam. MEN så underbart god den var! Ni hör ju själva att DelikatessYoggi med smakerna Brownie och Citrus/Maräng inte kan vara annat än krämigt lena och sådär himmelskt goda att man inte vill att de ska ta slut. Sa jag förresten att fetthalten är *harkel* 9 procent… Undrar vem målgruppen egentligen är för denna lyxvariant i yoghurthyllan som förresten knappt borde få gå under namnet yoghurt vilket ju ändå får det att låta lite nyttigt. Nej, det här smakar snarare som smält glass, känns riktigt onyttigt och ger en känsla av vardagslyx. Visserligen den sortens vardagslyx som lägger sig som en skyddande bomullshinna i magen och som inbillar magens ägare att byxorna spänner lite extra redan efter att hon svalt det sista, men... äsch!

Kanske har jag därmed listat ut svaret på frågan. Målgruppen måste helt enkelt vara sådana som vi. Som tycker det skulle vara bra trist att alltid äta fullkornsprodukter och lättlätta grejer utan socker och som tycker det förgyller dagen när man smyger ner något förbjudet i kundvagnen ibland. (Läste man det där fort kan man nästan ta det som att jag menar att vi smyger ner det i fickan, men icke. Så snåla smålänningar är vi inte!)

2 Comments:

Blogger Mr Marpe said...

Kan hålla med om att det är lite onyttigt om man äter det som kvällsmat. Men med tanke på smakerna, så är det väl tänkt som en efterrätt. Och som sådan känns den ju kanske fettsnål :)

onsdag, mars 07, 2007 8:10:00 fm  
Blogger sandra said...

Hej Anna!

Nu utmanar jag dig med en liten rolig lista... Mer info finns hos mig :-)

Kram Sandra

torsdag, mars 08, 2007 12:38:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home