torsdag, mars 08, 2007

Snart är sommaren här...

Vecka 12 ska jag storma Ikea. Sommarbutiken öppnar då och vis av erfarenhet har jag lärt mig att det allra bästa brukar försvinna i ett nafs. För att sedan inte komma in i fler exemplar. Som förra årets kylväskor till exempel. De hade sålt slut på bara ett par dagar. Liksom kakkupan i vitt – den var också väck när jag spatserade in alldeles i början av säsongen. För att inte tala om det där otroligt snygga och smarta liggunderlaget som jag bara SKULLE ha. Gissa om det fanns kvar överhuvudtaget? Nä minsann, tomhänt gick jag därifrån då. Och hade det varit så att jag hade jobbat på dagarna och inte hunnit dit förrän till helgen så hade det känts okej. Men verkligen inte när jag även då var mammaledig och hade kunnat hänga på låset när de öppnade på måndagsförmiddagen för att få det jag ville ha. Så nu jäklar. Jag laddar redan – i år ska Filip och jag invadera Ikea så snart sommarbutiken har öppnat.

Måste tillägga att förra årets sommarshopflopp dock inte är något jag har stört mig på hela året. Nej, det varade nog bara en stund samma dag som jag insåg mitt misstag. Men visst kan det vara otroligt retfullt när man har spanat in just den där orange flugsmällaren och så finns det bara blå kvar. Eller än värre, man ska äntligen lägga beslag på en kylväska och den är helt slut. Finns inte ens kvar i blått.

Ikeas utbud faller för det mesta mig precis i smaken. I synnerhet den här typen av årstidsanpassade produkter som oftast dessutom är så billiga att man inte behöver fundera alltför mycket på om man ska köpa dem. Bara välja och vraka bland snygga färger och roliga utföranden. Åhh, vad jag trivs då!

Här på bilden ser ni vad jag suktar efter i år. Och av förra årets trend att döma är det nog säkrast att först slänga sig över kylväskan, tätt följt av kakkupan och liggunderlaget. Kassen med det ursnygga mönstret får gärna följa med hem i båda färgställningarna. Ljusslingan i vitt är jag väldigt sugen på. Älskar ljusslingor och att det dyker upp varianter som inte är så juliga utan är tillåtna att ha uppe även på sommarhalvåret gör mig lycklig. Slutligen en lykta för blockljus till uterummet. Snygg kantig form och härliga färger även om valet till sist säkert faller på vitt. Som vanligt :)

I morgon blir det en snabb tur till Ikea för raminköp. Ska passa på att reka lite – har man tur kanske kakkupan redan står där och väntar på mig…


Bilder: ikea.se

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej
Jag har följt din blogg ett tag, bor också i Jönköping och är mammaledig. Gillar dina inlägg för vi verkar ha samma smak och åsikter om mycket. Tänkte bara säga ett litet hej!

fredag, mars 09, 2007 4:02:00 em  
Blogger Anna said...

Hej där!
Vad glad jag blir av att du tycker om att vara här!
Kram!

söndag, mars 11, 2007 7:41:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home