söndag, mars 04, 2007

Kiviks Fruktstund

Vinnaren av ”köpmellanmål” är utsedd! Nestlés och Sempers fyrpack med fruktmellanmål är visserligen jättegoda de med men smakar inte så äkta som dessa från Kivik. Tycker jag. För Filips del spelar det nog inte så stor roll. Han älskar frukt, gapar och sväljer, mumlar gottgott och är nöjd med det mesta.

Det enda negativa var förpackningen som visserligen är väldigt söt men tänkt att äta direkt ur. Antingen är den avsedd för lite större busungar eller för barn som inte är fullt så ivriga som Filip för han skulle nog försöka trycka in hela påsen i munnen om vi gav honom chansen. Nu fick han sin portion av Bror Bus Jordgubbe i en skål. För allas säkerhet. I morgon ska han få smaka Tuva Tuff Björnbär och sen väntar även Kalle Klok Äpple på ett utlåtande.

Och så bilden - den visade sig visserligen här redan i somras men jag tyckte den passade så bra för detta inlägg att jag inte kan låta bli att återigen visa Filip utanför Kiviks Musteri. PAFF är nog det ord som bäst beskriver hans uppsyn där han kikar ut genom hålet bredvid Bror Bus :)


4 Comments:

Blogger Isabelle said...

Å wow! Den har jag missat. Ska pröva på momangen, men jag tror också på din variant, eller så klär jag theo i helkroppsförkläde :)
Den där bilden är ju bara för söt!! Min favoritbild på busungen!
Kramar!

tisdag, mars 06, 2007 9:43:00 em  
Blogger Anna said...

Ja, den måste ni bara testa! Tuva Tuff var en riktig höjdare den med och jag lät faktiskt Filip äta direkt ur "påsen" den här gången - MED min assistans och han tyckte det var hur kul som helst! Fnittrade och himlade med ögonen och visade grundligt allt han fick på tungan :)

Go´nattkramar från Anna och Filip "Paff" (direkt från drömmarnas värld!)

tisdag, mars 06, 2007 11:01:00 em  
Anonymous Anonym said...

Bra tips! Ska absolut prova.Finns det här i habo?? Kan ju bli en hit nu till sommaren också, ett svalkande och självklart inslag i picknickkorgen! Vi ses snart - vi kommer till dig om två timmar,HUUUUUUUUUUUUUUUUUUURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

torsdag, mars 08, 2007 11:32:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är min kusin som har designat frukstunds alla figurer (:

onsdag, maj 07, 2008 8:30:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home