fredag, mars 30, 2007

På tal om tyg…

”Nämen, vaaad är det här för nå´t snyggt?”, sa Filip och jag i mun på varandra efter fikat på Ikea i eftermiddags. Nää, riktigt så inredningsintresserad har han inte hunnit bli ännu (i ärlighetens namn ville han mycket hellre tillbaka till barnavdelningens lekbageri där han hade rumstrerat runt en bra stund bland grytor och slevar i miniatyr, än att speja på tyg med mig). Men jag däremot mumlade det lite tyst för mig själv.

För på tal om tyg – visst är Ikeas nyhet BARNSLIG i form av sex olika textilmetervaror hemskt söta? Jag tycker om alla men särskilt det gröna med vita… är det flodhästar månntro(?), föll mig i smaken. Ska försöka komma på något roligt att göra med det till lillens rum. Kanske ett påslakan - verkligen något för en person med mitt enormt stora tålamod… *teaterviskar till läsare som inte känner mig att det där sista var skarp ironi* Fast så svårt kan det väl inte vara?

Nja, vi får se vad det blir, kanske vågar jag mig på ett bildbevis framöver. Skulle det nu inte dyka upp något så beror det på att:
a) vad jag nu gjorde blev så snett/icke-snyggt att det inte fastnar på bild.
b) tålamodet tog slut.
c) det troligaste inträffade - tyget var slut på Ikea när jag skulle köpa det och har dessutom fastnat i en säkerhetskontroll vilket innebär att det inte kommer in förrän tidigast om ett halvår (det här scenariot har vi nämligen varit med om MASSOR av gånger med saker vi har tänkt köpa och det är ju så tråkigt… för att inte tala om alla gånger vi har fastnat för något som än värre visat sig ha UTGÅTT ur sortimentet *morr*).
Jättebilliga är de förresten dessutom. TRE meter för bara 59 kronor!
Bild: ikea.se