onsdag, mars 21, 2007

Titta!

Ett nytt gäng kompisar har tagit plats i leksakslådan. Tio ursöta djurfingerdockor som pratar, busar och knasar sig. Och tänk att när det är jag som har dem på mig behöver jag ju inte ens förställa rösten. Jag insåg ju med buller och bång i går att jag redan låter så tokig… (se föregående inlägg).

Filip är annars inte så imponerad av gosedjur men dessa är åtminstone lite spännande. Vi kör nu djurteater nästan varje dag och övar för fullt på läten. Lejonet morrar, grodan kvackar och elefanten trumpetar. Sen stöter man som alltid när man har med djur och dess läten att göra, på problem. Jag vet varken hur giraffen eller pandan låter så när vi har gått igenom de enkla brukar det hela sluta med att papegojan petar Filip i näsan.

Fingerdockorna heter TITTA
, kostar 49 kronor och finns att köpa på… Ikea förstås!