måndag, april 30, 2007

Atjooo!

*torkar av skärmen med ett torrt hörn på min nya följeslagare snytpapperet* Jag är inte förkyld men utanför fönstret exploderar våren och min näsa med den. Det är bländande vackert när hela världen håller på att bli grön och man nästan hör hur de sprängfyllda knopparna sväller och sväller för att plötsligt brista och släppa fram ett skirt grönt blad. Eller är det ljudet av massa människors nysningar i kör man hör?

Jag har faktiskt klarat mig bra från de senaste årens pollenperioder men i år är det kanske inte så konstigt om man känner av det? I alla fall har jag drabbats av naturens hysteriska pollenchock. Nysningarna och drippdroppnäsan är dock egentligen inte så farliga. Det jobbiga är det där evinnerliga killandet i halsen som liksom sprider sig ut mot öronen och som är helt omöjligt att få hejd på. Det enda som hjälper för stunden är att göra fräsljud med halsen. Filip tittar först förvånat på mig för att sedan bryta ut i en fnissattack och fräsa tillbaka på mamma som han tror leker gris.

I kväll blir det promenad till en valborgsbrasa ihop med vännerna. Ska bli jättemysigt men tydligen kallt. Egot i mig jublar i hemlighet över att förhoppningsvis få en nys- och fräsfri kväll… Trevlig valborg alla!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trevlig valborg till dig! Känner igen de där fräsljuden, ha ha. Lyckost Filip som har en gris-lekande mamma hela tiden just nu då ;-)

Kram

tisdag, maj 01, 2007 8:46:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Å det blev det ju också - en trevlig Valborg alltså =) Jätteskoj! KRAM från oss!

tisdag, maj 01, 2007 12:23:00 em  
Blogger Snäckan said...

TACK Anna för dina fina ord inne hos mig!!!!!!!!!!!! De värmde mycket:-) Lustigt nog så upptäckte jag din och Filips blogg för bara några dagar sedan (via Sandras)och gillade direkt vad jag läste! Lustigt sammanträffande va? :-)Jag lovar tebax att bli bättre på kommentera jag med, för nog slarvar jag också ibland :-) KUL med en ny bekantskap.

onsdag, maj 02, 2007 10:09:00 em  
Blogger Anna said...

sandra - ja, Filip är lyckligt lottad just nu med sin "pollenmamma" :)

jonahosandra - Supertrevlig var ordet! OCH nysfri ;) Kram på er!

snäckan - nej men, vad kul att du är här! Och vad kul att du blev glad! Tyckte ditt inlägg var super - det är så lätt att bara vända åter om och om igen för att man tycker om något och det är så synd att man inte tar sig stunden att lämna några ord efter sig till den som skriver det man uppskattar!

Tycker också det känns skoj med en ny "bloggbekant" ;)

onsdag, maj 02, 2007 10:44:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home