onsdag, april 25, 2007

På väg…

Ett klick och nu är den på väg. Den efterlängtade nya skötväskan. Ny skötväska – nu?, tänker ni säkert. Ja, minsann. Har grunnat på hur länge man kommer använda skötväska och kommit fram till att det borde vara praktiskt så länge Filip använder blöja vilket ju lär bli ett tag till. Visserligen kan dessa lika väl stuvas i en vanlig väska men eftersom den här supersnygga SkipHopen ju ser ut som en vanlig väska så tycker jag man slår två flugor i en smäll. Man får både en snygg och praktisk skötväska OCH en snygg väska i ett!

Nu kan detta säkert ändå tyckas lyxigt men det finns faktiskt en förklaring. När vi köpte vagnen var vi helt vilsna i denna bransch och tyckte att det både var det smidigaste och säkert också snyggaste alternativet att välja en skötväska av samma märke – Brio. Men ack så fel vi fick. Hade inte använt väskan mer än en månad då första dragkedjan pajade. Ett tag därefter började fodret trasmas sönder i ett av facken och i dag ska man inte ens tala om hur den ser ut när man öppnar den (kanske överdriver jag där en aning… den är ju trots allt fullt funktionsduglig). Dessutom är den solblekt och ful så det förslår. När så andra dragkedjan gav sig för ett tag sedan så rotade jag fram kvittot. Satte på mig min mest bestämda min och tänkte åka till butiken där vi köpt den, men… jag kunde inte hitta väskan på kvittot. Tänk er nu resten med minsta tänkbara bokstäver – vi hade aldrig fått betala den! Allt annat på kvittot hade vi förbeställt men inte skötväskan. Den köpte vi samma dag som vi hämtade vagnen och uppenbarligen missades den. Nu var ju summan så tilltagen att vi tyckte det räckte ändå och reagerade inte alls på att vi hade fått 600 kronors rabatt.

I vanliga fall vill jag alltid göra rätt för mig. Det var inte länge sedan jag travade tillbaks till kassan på Ica Maxi med ett paket jäst som hade gömt sig i ett hörn på kundvagnen och som jag av misstag hade ”snattat” med mig ut. De fick en krona och allt var frid och fröjd. Men nu vete sjutton. Efter 17 månader borde väl detta vara preskriberat, eller? Särskilt som väskskrället inte alls var av bra kvalitet… Jo, så får det bli. Vi gynnar som plåster på såren nu i stället samma butik då vi lägger de tänkta skötväskepengarna på en sprillans ny SkipHop. I färgen choklad dessutom… Åhh, vad jag längtar!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra val! Jag älskar vår skiphop :-)Och jag tycker det verkar jättehärligt att "lyxa till" det lite, även i vardagen. Du kommer ha massa glädje av den!

onsdag, april 25, 2007 9:32:00 em  
Anonymous Anonym said...

Älskar oxå skip*hopen :) Vi har en OLIVE =)
Choklad är såååå snygg!!!
Ha en trevlig Valborg!

fredag, april 27, 2007 8:52:00 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag vill också ha en.. Den är superfin, kanske måste skaffa en....

fredag, april 27, 2007 9:52:00 em  
Blogger Isabelle said...

Å vad mycket jag har att läsa mig igenom! :) Trodde ju bloggen låg på sparlåga, men ack så fel jag hade :) Och du, vi har en skiphop vi med, i mörk denim. Den var ett bättre köp än vagnen, och passar pappa lika bra som mamma. Stora helgkramar ända från Piteå!!

lördag, april 28, 2007 11:50:00 em  
Blogger Anna said...

Åh, vad skönt att höra att vi verkar gjort ett bra köp!

Önskar er en härlig valborg!

måndag, april 30, 2007 9:45:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home