onsdag, april 11, 2007

Yankee Candles

Jag är egentligen ingen doftljusfanatiker. Snarare hinner jag nästan få en lätt huvudvärk bara jag går igenom Ikeas ljusavdelning och dofter av päron blandat med rosor och kanel slår emot mig. Men jag måste ta tillbaka orden jag sagt många gånger – att ett doftljus aldrig kommer in här hemma. Ljusen från Yankee Candles är nämligen något helt annat. Visst finns där säkert de i det enorma utbudet som doftar på tok för sött, eller alldeles för skarpt. Men inte ”Clean Cotton”. Den doften är alldeles ljuvlig. Inte ens en liten tung-i-huvudet-varning ger den.

Månssons (som är svensk distibutör av Yankee candles), beskrivs doften som ”nystrukna lakan som fått torka i frisk luft och solsken”. Mmmm, tänk er! Och vi möts nu av denna fräscha doft varje gång vi går in på någon av toaletterna härhemma. På toan uppe kan det dock i bland uppstå en lite märklig variant av doften när Clean Cotton krockar med Filips bajsblöjor, men snart hamnar det sistnämnda i underläge och det doftar åter rena lakan. Och då är det knappt så man vill gå ut därifrån. Enda kruxet är att när jag precis hade upptäckt deras doftpåsar, som ju är perfekta att ställa där i fönstret, upplyste damen i kassan mig om att de skulle utgå ur sortimentet. Nähä, tänkte jag. Det har jag ju aldrig hört förut. Helt otroligt faktiskt att vi ALLTID råkar ut för det. Men här finns ju åtminstone doften kvar i alla möjliga produkter. Stark rekommendation på dessa men också varning för ett beroende!

bild: manssons.se

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, jag vill också ha såna ljus! Ska hålla ögonen öppna i New York faktiskt :-)

Jag har bytt bloggadress förresten. Bara så att du vet!

Kram

måndag, april 16, 2007 4:43:00 em  
Blogger Anna said...

Ja, det är nog en bra idé - kanske är de till och med lite billigare "over there"?!

Och tro inte att jag har missat din nya bloggadress! Jag var säkert en av de första att slänga mig in i din nya värld :)

KRAM!

torsdag, april 19, 2007 3:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home