söndag, maj 27, 2007

Alla mammors dag

Många är de mammor som i dag har fått frukost på sängen, blommor, presenter, middag på restaurang, utflyktsäventyr i det gröna eller något annat som på något sätt uppmärksammat att det är just deras dag i dag.

Själv väcktes jag av sång (!) och ”hujja”-rop. Filip slängde sig upp i sängen och sträckte ivrigt fram det finaste kortet (där hans lilla hand hade fått stå modell) som han råkade vika och sätta knäet på i farten. Och så fick jag ett litet paket av mina pojkar…

Sen var det frukost på sängen – eller snarare lyxigt framdukad frukost vid köksbordet. Får erkänna att jag är lite tråkig där men jag tycker nog ändå bäst om att äta vid bordet. Det är ju ganska baltigt och smuligt att äta i sängen, särskilt med en frukostivrig Filip bredvid sig, kan jag tänka. Och jag nöjer mig med tanken. Vi har inga planer på att testa det just nu :)

Mitt livs andra Mors Dag har varit jättemysig på alla sätt. Och vad som fanns i paketet tänker jag inte berätta i dag… Jag förutsätter att ingen blev nyfiken nu? Det skulle jag själv nämligen aaadrig bli. Jag älskar när folk säger A men inte B. Inte! Så jag lovar att berätta en annan dag men nu är jag så trött, så trött, så trött…