fredag, maj 11, 2007

Förtuttad i tuttar

…är vår lille son. Både i äkta vara och i de små plastiga, färgglada som finns att köpa i 2-pack i affären. Beträffande den äkta varan så har den varit en given mysplats för Filip länge nu. Egentligen sedan jag slutade amma men i synnerhet sedan jag började jobba. Jag hinner knappt innanför dörren förrän jag hör ett ljudligt ”Maammmaaaa!”, ser en liten gladfis komma skuttande över tröskeln och därefter får gladfisens lilla hand innanför tröjan. Eller rättare sagt händer för han har nu kommit på hur man multimyser. Då korsar han armarna och sticker sedan ner båda händerna… Ibland tar han en paus och böjer sig fram med öppen mun för att göra pruttljud i urringningen. Var i hela friden kan han ha lärt sig detta?

Hursom - detta blev en lång parentes, egentligen var ju huvudämnet den andra sortens tuttar. Filip har alltid varit och är fortfarande väldigt snuttig. Vi försöker minska användandet på dagtid men har inte tagit tag i det på allvar ännu. Kanske får det bli ett projekt i sommar. Vid sovdags är den dock alltid självklar och då snuttas det så intensivt så man tror han ska svälja hela tutten. Tänk om han kommer få plutmun på köpet?

Med en mamma som är ytterst svag för detaljer som är lite ovanliga och som sticker ut lite grann från mängden har tuttmodellerna vid det här laget varit många. Allra senaste tillskottet inhandlades idag. Urfräsiga Katvigtuttar – i brunt förstås. Som av en händelse har Filip två heldräkter med precis de mönster som är på tuttarna. Och så jackan då. Lillskrutt går alltså en välmatchad sommar till mötes :) Sen får man inte glömma att han ju är precis lika nöjd om han får en knallgrön tutte med en bullig elefant på, men det är som med blöjfenomenet. Omväxling förnöjer. Och de här tuttarna är jag sannerligen förtuttad i.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

NAJS!!! =)

fredag, maj 11, 2007 11:03:00 em  
Blogger Åsa said...

Synd att det bara är MAM som gör såna roliga grejer. Min lilla tjej tar bara ESSKAS vanliga, tråkiga latextutte. Men den finns ju iaf i brunt.

lördag, maj 12, 2007 4:27:00 em  
Blogger Erica said...

Hade Isabelle gillat nappar hade dessa klart hamnat på inköpslistan!

Tack för en trevlig lunch, får vi ta och göra igen!

Kram!

måndag, maj 14, 2007 6:52:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hihi, vilket roligt inlägg!

Härligt få läsa alla härliga bloggar igen efter resan, inser att jag har en hel del att läsa ikapp. I like!

Kram

tisdag, maj 15, 2007 8:56:00 fm  
Blogger Anna said...

anna & emilia - ;) Dock inte bästa kvalitén... Filip tappade sin på asfalten och vips så blev lite av det bruna på äpplena ROSA!!!

åsa - Ja, visst är det synd? Filip är egentligen också en "Esska-kille" men dessa funkar ändå bra. Den bruna Esska-tutten är ju annars underbart söt. Finns även här om du menar den med igelkotten?

erica - Kan just tänka mig det ;)
Ja, det var jättemysigt att ses - måste absolut göras om innan sommaren!
Kramar från oss!

sandra - Nämen, välkommen hem! Vad trevligt att se ditt namn här igen! Nu kommer jag hänga hos dig hela tiden i väntan på uppdateringar - och BILDER!
Kram

tisdag, maj 15, 2007 6:06:00 em  
Blogger Åsa said...

Javisst menar jag den med igelkotten. Har inte sett nån annan brun i alla fall.

tisdag, maj 15, 2007 10:09:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home