fredag, juni 01, 2007

FilipO?OMamma

Ögonblicket har kommit då bomben ska släppas och förklaringen till hos mig på senaste tiden nya och konstiga fenomen såsom:
- snarkande framför teven på kvällen innan ens Filip somnat
- återkommande magsjuka och
- en trötthet som gjort att jag inte ens har kunnat stava till ordet blogg
ska ges.

Så…*trumvirvel*... Jag har en liten, liten bebis i magen! Glädjen är stor, vi känner oss som ena riktiga lyckostar och är så glada över detta lilla pyre som nu bygger bo i mig fram till början av december då det nya livet tillsammans med oss är tänkt att börja om allt går som det ska.

Filip ska alltså bli storebror. Holy Moses. Har ännu inte vant mig vid ordet eftersom vi fram tills nyligen hållit det hemligt för alla utom närmaste familjerna och våra vänner med småpojkarna. På jobbet blev jag tvungen att berätta förra veckan då till och med en man i 50-årsåldern som annars inte brukar se sådant, sneglade misstänksamt på min mage. Och sneglat misstänksamt har folk gjort ett bra tag nu varpå jag utan att andas har trippat omkring med magen inhållen så gott jag kunnat och sedan flåsat ut när ingen sett mig. Sen har de nog inte vågat fråga eftersom en utbuktning så här tidigt lika gärna kan tyda på viss överkonsumtion av godis, kakor och glass vilket jag ju allt som oftast har. Särskilt den senaste tiden då ett envist illamående gjort att jag frenetiskt tuggat kex så det har dammat på mitt kontor.

I alla fall… Vi är nu i vecka 14 och följer därmed samma vecka som för två år sedan. Filip var beräknad tre dagar efter denna nya lilla människa och det är intressant (och faktiskt även lite skrämmande) att se hur magen redan är betydligt större än den var runt midsommar det året. Gulp. Kanske kommer jag bli en sådan där jättemadam den här gången som nästan rullar fram redan i augusti? Nåja, blir det så får framtiden utvisa. Huvudsaken är att lillpyret mår väl därinne!

Så nu får vi se vad som händer med FilipOMamma - Kommer vi fortsätta som vanligt? Kommer vi förvandlas till en gravidblogg? Men Filip är ju inte gravid. Han är ju storebror-to-be. Så kanske blir det något helt annat? Vi får se. Lite tankar (läs svindlande drömmar) finns men med mina begränsade kunskaper inom vissa områden blir det säkert pannkaka av alltihop – som vanligt - och FilipOMamma fortsätter som vanligt ändå. Nyfikna får se. Om ett tag…

9 Comments:

Blogger Åsa said...

Stort grattis! Har just skrivit om syskonkärlek och akn inte annat än säga välkommen i klubben. Det är kanonkul.

fredag, juni 01, 2007 10:15:00 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, yippieee!!! Ett enormt grattis!!! Tänk vad roligt att få följa dig under detta äventyr här i bloggen... Underbart!

En ENORM kram till hela familjen!

lördag, juni 02, 2007 9:16:00 fm  
Blogger Mr Marpe said...

Grattis! du får väl registrera. filipomammaolillebror/lillasyster.

lördag, juni 02, 2007 12:06:00 em  
Anonymous Anonym said...

ÅHHHHH GRATTIS GRATTIS va roligt!!!!!!!!!!!!! :)
Jätteglad för er skull!
Vi planerar oxå en till nu *spännande*
STOR kram från Anna & Emilia

lördag, juni 02, 2007 10:02:00 em  
Blogger Isabelle said...

ÅÅÅÅÅÅHHHH herregud, jag får alldeles hjärtsnörp!!!!! Jättemånga jättestora jättebamsegrattiskramar från oss!!!!! Nästan så jag blir lite sugen jag med :) KRAMAR!!!!!!

söndag, juni 03, 2007 12:02:00 fm  
Blogger Erica said...

Måste gratulera här också! Blev så glad för er skull när jag läste, nästan så jag ville springa (läs gå/lunka eller något annat långsammare) bort till er och ge dig en kram.

Skickar kramar via datorn istället från mig och Isabelle tills vi ses och du kan få riktiga!!!

söndag, juni 03, 2007 8:48:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis! Så otroligt roligt för er, och oss, som får chansen att lära känna en ny liten person!
Spännande!!!

Ser fram emot att se din mage växa, och att se innehållet... :-)

Kram Viktoria & Simon

måndag, juni 04, 2007 7:31:00 fm  
Blogger Snäckan said...

Men hallå, vilken underbar nyhet!!!!!! Stort grattis! Det ska bli så kul att följa med på resan där ni blir tvåbarnsföräldrar och lille Filip blir storebror. Grattis igen och mååånga kramar!

tisdag, juni 05, 2007 12:10:00 em  
Blogger Anna said...

GULLE ER ALLA!
Tänk, vad "smart" det var av mig att avslöja det här - nu vet ju ni - mina bloggvänner min hemlis och jag borde genast ha hur mycket som helst att blogga om...

Samtidigt blir alltsammans mer verkligt för varje ny person man säger det till - härligt!

Stor KRAM på er!

onsdag, juni 06, 2007 11:01:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home